Звіт директора закладу дошкілтьної освіти "Барвінок" Царичанської селищної ради

                                                                                З В І Т

директора  закладу дошкільної освіти  «Барвінок» Царичанської селищної ради

Багнич Людмили Миколаївни

по підсумкам роботи за 2022 - 2023 навчальний рік

перед педагогічним колективом та громадськістю

 

 

Даний звіт складено відповідно до законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ; Указу Президента України №58/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», постанови Кабінету Міністрів України від 24.06.2022 № 711 «Про початок навчального року під час дії правового режиму воєнного стану в Україні»,   Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 26.12.2017 № 1669, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.01.2018 за № 100/31552; статті 20 Закону України «Про дошкільну освіту» від 11 липня 2001р. № 2628- ІІІ (із змінами), Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 12 березня 2003р. № 305 (із змінами), наказу Міністерства освіти і науки України «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх, та професійно-технічних навчальних закладів», від 28 січня 2005р. № 55, Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 23 березня 2005р. № 178, директор дошкільного закладу має звітувати про свою діяльність перед педагогічним колективом, батьківським комітетом, радою та громадськістю.

Мета звітування:

Подальше утвердження відкритої та прозорої демократичної державно – громадської системи управління закладом дошкільної освіти, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності директора.

Відповідно до пункту 3 Примірного положення завданнями звітування є:

1. Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління дошкільним навчальним закладом.

2. Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління дошкільним навчальним закладом.

3. Розширити  інформаційне забезпечення ринку освітніх послуг в дошкільному навчальному закладі, задовольнити інформаційну потребу батьків, громадськості.

На виконання Національної доктрини розвитку освіти, п. 3 наказу Міністерства освіти і науки від 23.03.2005 № 178, Положення про дошкільний навчальний заклад, з метою подальшого утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління освітою, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття і виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у навчальних закладах, що базуються на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації я, звітую про основні напрямки своєї діяльності за 2022-2023 навчальний рік.

1. Організаційно-правові засади діяльності дошкільного навчального закладу

 

Діяльність закладу здійснюється у відповідності до Законів України: Конституції України, Закону України « Про освіту», Закону України « Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, Санітарного регламенту, Статуту ЗДО, Колективного договору та інших розпорядчих документів.  Головною метою діяльності дошкільного закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, виконання вимог Базового компонента, забезпечення умов для ефективного проведення освітнього процесу, фізичного та психічного розвитку дітей. Діяльність керівника дошкільного закладу направлена на вирішення освітніх, методичних, адміністративних, фінансових, господарських та інших питань, які виникають у процесі діяльності ЗДО. А також вносила зміни у діяльність закладу дошкільної освіти в зв’язку з роботою  у період воєнного стану. За проектною потужністю дошкільний заклад розрахований на 32 місць для дітей віком від 3-х років до 6 років.

2. Кадрове забезпечення

 

В закладі дошкільної освіти проводиться відповідна робота, направлена на забезпечення закладу кадрами.  Заклад  забезпечений педагогічними кадрами згідно штатного розпису, праця педагогів упорядкована відповідно до нормативних норм, передбачених колективним договором. В наявності перспективний план проходження курсів підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників на 5 років відповідно до « Типового положення про атестацію».

З метою забезпечення систематичного підвищення професійної компетентності педагогічних працівників,  велась постійна робота щодо проходження курсової перепідготовки.

Удосконалення рівня професійної компетентності - один з основних напрямків реформування системи освіти. Педагогічні працівники  зобов'язані постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру. (Закон України «Про освіту»). Виходячи з цього, головними завданнями методичної служби є стимулювання самоосвіти і саморозвитку педагогічних кадрів та надання своєчасної методичної допомоги у даному напрямку.

Педагоги закладу впродовж року удосконалювали рівень своєї професійної компетентності шляхом цілеспрямованої самоосвітньої діяльності, та відвідування тренінгових занять, інтенсивів, спрямованих на вдосконалення своєї фахової компетенції.

Трудовий колектив налічує 14 працівників.

Із них : 6 – педагогічні працівники;

8 – технічний персонал .

Педагогічний процес у ЗДО «Барвінок» забезпечують 6 кваліфікованих спеціалістів: директор та 4 вихователів. 25 % мають вищу педагогічну освіту, 75% - середню спеціальну освіту.

З них :

· першу кваліфікаційну категорію – 1 педагог

· кваліфікаційну категорію «спеціаліст» – 3 педагогів.

   Адміністрація закладу і надалі планує протягом наступних років удосконалювати кваліфікаційний рівень педпрацівників за рахунок курсів підвищення кваліфікації.

 

3. Організація навчально-виховної роботи

 

Заклад дошкільної освіти здійснює освітньо - виховну діяльність відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний заклад, Статуту ДНЗ, Базового компоненту дошкільної освіти, санітарного Регламенту. Зміст дошкільної освіти в межах Базового компоненту в ЗДО «Барвінок»

Щороку в ЗДО проходить атестація педагогічних працівників відповідно до «Типового положення про атестацію педагогічних працівників».

  У 2023 році було атестовано 3 педагога.

  За результатами атестації:

·         Лоза Л.О.. – вихователь, відповідає займаній посаді, підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст», із встановленням посадового окладу, згідно 11 тарифного розряду.

·         Мандрика Н.О.. – вихователь, відповідає займаній посаді, присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст», із встановленням посадового окладу, згідно 11 тарифного розряду.

·         Гусєва О.Є. – музичний керівник, відповідає займаній посаді, присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст», із встановленням посадового окладу, згідно 9 тарифного розряду.

Протягом року, з метою підвищення професійної майстерності педагоги займалися самоосвітою за індивідуальними планами. Вивчення науково-методичної літератури надало змогу педагогам підвищити свої теоретичні знань.

З 24 лютого 2022 року заклад працює в черговому режимі. З метою пропагування дошкільної освіти та більш глибокого ознайомлення з роботою закладу створено сайт, де висвітлюється вся інформація відповідно до Закону України «Про освіту» ст.30. Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти. Упродовж навчального року висвітлюється інформація про роботу ЗДО, форми роботи в зв'язку з карантинними обмеженнями та воєнним станом переважно відбувались в режимі онлайн цікаві моменти життя закладу вихователі висвітлюють у Вайбер групах.

4. Система роботи щодо соціального захисту дитини.

У ЗДО проводиться робота з вирішення проблем соціального захисту вихованців та працівників. Своєчасно виявляються і ставляться на облік діти сироти, напівсироти, діти з багатодітних та малозабезпечених родин, діти батьків учасників АТО, діти-переселенці, які потребують соціального захисту.

У нашому закладі виховуються 7 дітей з багатодітних родин, 3 дітей ВПО, 4 дитини  батьки яких є учасниками ( АТО,ЗАРФ). 

Працівники дошкільного закладу суворо виконували рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів  на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19),

 

 

5.Організація харчування

 

6. Медичне обслуговування дітей

В  закладі дошкільної освіти створено оптимальні умови для проведення медичної, профілактичної, фізкультурно - оздоровчої роботи.

7. Управлінська діяльність директора ЗДО

Директор ЗДО у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України « Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад, рішеннями Уряду, розпорядженнями засновника, наказами управління освіти і науки, правилами і нормами з охорони праці, Статутом закладу, Колективним договором.

Колектив постійно працює над створенням позитивного іміджу нашого закладу. Цьому сприяє власний сайт, сторінка у фейсбук.

У відповідності з чинним законодавством та  нормативними правовими документами   педагогічний  колектив    закладу  спрямовує  свою  діяльність  на  збереження  перспективності  й  наступності  дошкільної  та  початкової  ланок  освіти.

     ЗДО приклав багато зусиль для створення  єдиного освітнього простору для дітей на етапі їх переходу від дошкільної до початкової  ланки освіти.  Адміністрацією  кожен рік укладається угода про спільну діяльність у галузі наступності.

  8. Робота по зміцнення матеріально-технічної бази ЗДО

Варто відмітити, що у січні 2023 року за кошти відділу освіти в ЗДО підключений до високошвидкісного інтернету, що значно дозволяє використовувати всі можливості глобальної мережі Інтернет. Інтернет дозволив вести спілкування між колегами-педагогами на сторінках веб-ресурсів, обмінюватися своїми надбаннями тощо.

   Заходи щодо зміцнення та модернізації матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти- є одним із провідних напрямків моєї роботи як директора. Для реалізації завдань  створені належні  умови: приміщення забезпечені обов’язковим обладнанням, навчально-наочними посібниками, іграшками у відповідності до навчальних програм, згідно «Примірного переліку ігрового та навчально – дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти»  (Наказ Міністерства освіти і науки України від 19 грудня 2017 р. за № 1633).   З метою реалізації програми в  методичному кабінеті закладу дошкільної освіти з метою підвищення методичного,  освітнього, теоретичного рівня педагогів, та фахової підготовки,  підібрана методична література, наочні матеріали, фахові періодичні видання, які шляхом самоосвіти педагоги опрацьовували упродовж навчального року. Фінансово-господарська діяльність ЗДО здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства України, Статуту дошкільного закладу.

         Фінансово-господарська діяльність закладу освіти здійснюється згідно кошторису на рік.

 

9. Організація роботи з сім’ями вихованців

Взаємодія з сім’ями вихованців є одним з пріоритетних напрямків діяльності закладу. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків в організації освітньо – виховної роботи з дітьми.  Заклад дошкільної освіти підтримує бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та навчання дітей.

Адміністрацією закладу освіти та педагогічним працівниками   систематично проводилась робота з метою стабілізації педагогічного, батьківського та дитячих колективів, підтримки їх психологічного стану;   освітньо – виховної, розвивальної роботи з дітьми через різні форми : спілкування в групах,  в соціальних мережах, мобільних додатках, сайті закладу.

  Онлайн – спілкування, спілкування з допомогою вайбер, спілкування у групах під час карантинних обмежень та військового стану.

10. Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я дітей та працівників

 

Інформація висвітлена на сайті закладу. Вихователі в вайбері для батьків вихованців розміщували цікаву інформацію з питань безпеки дитини: розвивальні мультфільми, відео-заняття, консультації он-лайн , пам’ятки тощо.

Працівники ЗДО двічі на рік проходять медичний огляд.

Працівники, які знаходяться в декретній відпустці, отримують із Фонду соціального страхування одноразову допомогу при народженні дитини і оплачувану відпустку для догляду за дитиною до 3-х років.

Всі працівники, які хворіють, отримують згідно листків непрацездатності допомогу по тимчасовій втраті працездатності.

11. Соціальна активність дошкільного закладу

Працівники закладу дошкільної освіти займають активну соціальну життєву позицію та привчають дітей дошкільного віку розуміти соціальну значимість участі у заходах різного рівня.

Ми вдячні всім батькам, які допомагають нам у проведенні ремонтних робіт у групах, на території ЗДО , створюють затишок та комфорт для дітей, все те, без чого неможливо надати якісну дошкільну освіту дітям .

Висловлюю подяку всім, хто причетний до освітнього процесу та матеріально-технічного забезпечення діяльності нашого закладу і допомагає у здійсненні всіх тих цілей і завдань, які ставить перед собою педагогічний колектив, хто сприяє розвитку і вихованню молодого покоління.

         Ми, як і вся Україна, щиро віримо, що скоро на нашу землю прийде мир й ми обов’язково повернемося до своєї чудової роботи. Зустрінемо своїх
вихованців та будемо працювати ще краще, ще яскравіше.

Колектив працює і буде працювати надалі згідно свого кредо

« Роби велике, поки воно ще мале, тому що, все велике починається з малого»

 ( Сенека) .ора








ЗВІТ

директора закладу дошкільної освіти

 «Барвінок»

Царичанської селищної  ради Дніпропетровської області

Багнич Людмили Миколаївни

перед батьками, колективом та громадськістю з питань

статутної діяльності  закладу

у 2021-2022 навчальному році

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

31 травня 2022 року                                         ЗДО «Барвінок»

 

 

 

 

 

 

Даний звіт складено відповідно до Наказу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в України», який запроваджено з 5:30 ранку 24.02.2022, Закону України № 2136-IX «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15 березня 2022 року, статті 20 Закону України «Про дошкільну освіту» від 11 липня 2001р. № 2628-ІІІ (із змінами), Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 12 березня 2003р. № 305 (із змінами), наказу Міністерства освіти і науки України «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх, та професійно-технічних навчальних закладів», від 28 січня 2005р. № 55, Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 23 березня 2005р. № 178 директор дошкільного закладу має звітувати про свою діяльність перед педагогічним колективом, батьківським комітетом, радою та громадськістю.

Мета звітування:

Подальше утвердження відкритої та прозорої демократичної державно – громадської системи управління дошкільним навчальним закладом, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності директора.

Відповідно до пункту 3 Примірного положення завданнями звітування є:

1. Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління дошкільним навчальним закладом.

2. Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління дошкільним навчальним закладом.

Заклад дошкільної освіти  «Барвінок» Царичанської селищної ради розташований, за адресою: вул. Театральна,1.

Електронна пошта: babayk.sadik.1@gmail.com  

Заклад дошкільної освіти «Барвінок»  є закладом загального розвитку, в якому забезпечується фізичний, розумовий і психологічний розвиток дітей, Освітній процес в ЗДО «Барвінок»  в 2021 - 2022 навчальному році здійснюється відповідно до законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Концепції Нової української школи, Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція), Указу Президента України «Про стратегію національно-патріотичного виховання» від 18 травня 2019 року № 286/2019, Статуту ЗДО  та інших чинних нормативно-правових документів про дошкільну освіту. 

1. Персональний внесок керівника у підвищення рівня організації навчально-виховного процесу у навчальному закладі

В період 2021-2022 навчального року. в ЗДО  функціонує 2 різновікові групи.

Загальна кількість в 2021-2022 н.р. складає 35 дітей, це на 5 дітей менше, порівняно з 2020-2021 н.р. Причиною зменшеної наповнюваності закладу дошкільної освіти є – досить довготривалий карантин з приводу хвороби на  COVID-19. Але за потужністю заклад розраховано на 32 дітей та наповнюваність ЗДО є в допустимих нормах.

Зараховування дітей до закладу дошкільної освіти «Барвінок» здійснюється на підставі заяв батьків, медичної довідки про стан здоров’я дитини з висновком лікаря про те, що вона може відвідувати заклад дошкільної освіти, довідки дільничного лікаря про епідеміологічне оточення, свідоцтва про народження дитини, Навчальний рік у дошкільному закладі  розпочався з 01 вересня 2021 і закінчився 24 лютого 2022 року. Причиною дострокового закінчення навчального року є агресія з боку Російської федерації (далі РФ)  та введення воєнного стану в Україні з 24.02.2022 року та його продовження по теперішній час.

Заклад дошкільної освіти «Барвінок» працює за 10,5-ти годинним режимом перебування дітей, а саме з 07.00 – до 17.30 годин, за п’ятиденним робочим тижнем.

З метою пропагування дошкільної освіти та більш глибокого ознайомлення з роботою закладу в ЗДО  організовано сучасний сайт  ЗДО babayk.sadik.1@gmail.com де висвітлюється вся інформація відповідно до Закону України «Про освіту» Стаття 30. Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти.

Упродовж  навчального року мною особисто висвітлюється інформація про роботу закладу та життя вихованців в ЗДО, цікаві моменти життя нашого садочка в соціальній мережі «Фейсбук»,  за допомогою організованої групи «Бабайківський заклад дошкільної освіти   «Барвінок»

Відвідування дітьми закладу є показником не тільки стану здоров’я дітей, але на жаль і вимушеною самоізоляцією вихованців під час хвороби персоналу на COVID-19, та відношення деяких батьків до необхідності систематичного відвідування дитиною групи залишає бажати кращого.

 

1.1. Вжиті директором ЗДО «Барвінок» заходів щодо охоплення навчанням дітей 5-ти річного віку

На виконання Закону України «Про дошкільну освіту», листа МОН України №1/9-419 від 02.07.2019 «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2021-2022 навчальному році» в дошкільному навчальному закладі на протязі 2021 – 2022 року функціонувало 2 групи. У зв'язку з веденням воєнного стану та виїздом за кордон  дітей (2 дітей), станом на 27.05.2022 р. було проведено дистанційне опитування серед батьків щодо вступної компанії дітей – випускників до першого класу. За результатами опитування встановлено: що 12 дітей подали документи до Бабайківського ліцею початкову освіту. Всі батьки випускників були проінформовані про умови вступної компанії дітей до першого класу та терміном подачі пакету документів.    Але нажаль, з причини введення з 24.02.2022 року воєнного стану в Україні та призупинення освітнього процесу, з метою забезпечення максимально можливої безпеки учасників освітнього процесу, на виконання наказу по ЗДО  від  28.02.2022 № 01 «Про організацію освітнього процесу в Бабайківському ЗДО з 28 лютого 2022р», педагоги не мали можливості провести повноцінну підготовку дітей до школи.. Не дивлячись на припинення освітнього процесу, з приводу введення воєнного стану в Україні,  діагностика  виявлення рівнів знань дітей була проведено завдяки анкетування батьків, які погодились дати об’єктивну оцінку своїм дітям. Опитування батьків з’ясувало, що діти старшого дошкільного віку мають підготовленість до школи – 70% .

Узагальнені показники динаміки рівня психологічної готовності  дітей старшого дошкільного віку до шкільного навчання згідно БКДО

            В порівнянні з 2020-2021 н.р. можемо визначити, що соціальна та психологічна готовність дітей в поточному 2021-2022 р. нижча на 30 %. Причиною є призупинення освітнього процесу та неможливість проведення повноцінних занять, а також особливості розвитку деяких дітей.         

.

1.2. Створення умов для варіативності навчання та вжиті заходи щодо упровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес

Освітній процес в ЗДО будувався на відповідному програмно-методичному забезпеченні та представляє єдиний комплекс освітніх компонентів для досягнення вихованцями результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, чинними освітніми комплексними програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України.

      Згідно з рішенням педагогічної ради ЗДО «Барвінок» (протокол №1 від 30.08.2021 року) освітній процес у закладі здійснюється за Програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» (рекомендовано МОН України, лист від 23.05.2017р. № 1/11-4988, за заг.ред. О.В. Низьковської.)

        

      Пріоритетними напрямками роботи педагогічного колективу в 2021-2022 навчальному році було визначено слідуючи завдання:

1.Працювати над обласним науково-методичним проектом"Педагогічні стратегії розвитку самоефективної особистості в освітньому просторі Нової української школи" на II  етапі практичний (системний).

2. Продовжити роботу по охороні життя, зміцненню здоров'я, фізичного розвитку дошкільника, створюючи емоційно-позитивний мікроклімат між усіма учасниками освітньо-виховного процесу та забезпечуючи належний медико-педагогічний контроль за фізкультурно-оздоровчими заходами.

3. Формування мовленнєвої компетентності дошкільників як гаранту готовності до Нової української школи шляхом використання інформаційно-комунікативних технологій.

4. Сюжетно-рольова гра в контексті формування соціальної компетентності у дітей дошкільного віку та важливий чинник формування взаємин в дитячому колективі.   

         Результатом плідної роботи колективу стали якісні зміни в середовищі закладу. Створене освітнє середовище закладу відповідає сучасним тенденціям розвитку, конкурентоспроможності в умовах, що відповідають соціальним запитам суспільства та сприяє реалізації пізнавальних процесів, дослідницької активності та набуття основних компетентностей відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти.

         Принципи варіативності – один із принципів педагогіки, відповідно до якого зміст та технологія навчання повинні варіюватись (змінюватись) в залежності  від віку, індивідуальних особливостей, рівня розвитку вихованців.

         Принцип сталості – (постійність) формування стійких життєвих навичок, які дошкільнята повинні опанувати в процесі становлення себе, як особистості.

         Зазначені принципи відобразились в сформованих навичках дітей як у повсякденному житті під час самообслуговування, формування КГН, чергуванні так і в організованій навчальній діяльності: відображення теми занять, активізація мовленнєвого потенціалу, закріплення набутих знань за всіма освітніми напрямками Базового компоненту дошкільної освіти.

Питання поліпшення якості освіти в закладі, неможливе без створення інноваційного простору. Особливістю роботи з інноваційної діяльності нашого педагогічного колективу є вивчення, активне впровадження в практику роботи інноваційних педагогічних технологій, що робить заклад конкурентоспроможним на ринку освітніх послуг.      

         Впродовж навчального року методичною службою закладу проводились відповідні методичні форми роботи з педагогічним колективом з метою підвищення професійної компетентності, набуття практичного досвіду роботи з дітьми спрямованих на  вирішення основних річних завдань.

  Річним планом на 2021-2022 н.р. було заплановано та проведено:

-                       чотири засідання педагогічної ради, під час яких висвітлено вагомі здобутки педагогічного колективу, реалізація річних завдань,аналіз діяльності закладу за поточний навчальний рік

-                       Педагогічна рада Сюжетно-рольова гра в контексті формування соціальної компетентності  дітей дошкільного віку " підготувала і висвітила «Вимоги до організації ігрової діяльності та умови, способи сюжетно-рольової гри в дошкільників» вихователь старшої групи Сумська Н.В. 

Під час розробки проєкту річного плану на 2022-2023 н.р. будуть також враховані наступні заходи, які не було проведено з причини введення воєнного стану:

- Працювати над обласним науково-методичним проектом"Педагогічні стратегії розвитку самоефективної особистості в освітньому просторі Нової української школи" на II  етапі практичний (системний).

- Продовжити роботу по охороні життя, зміцненню здоров'я, фізичного розвитку дошкільника, створюючи емоційно-позитивний мікроклімат між усіма учасниками освітньо-виховного процесу та забезпечуючи належний медико-педагогічний контроль за фізкультурно-оздоровчими заходами.

- Формування мовленнєвої компетентності дошкільників як гаранту готовності до Нової української школи шляхом використання інформаційно-комунікативних технологій.

Спираючись на вищезазначене, можна зробити висновок, що виконання річного плану роботи закладу на 2021-2022 н.р. становить 48%.

Адже національно-патріотичне виховання завжди було невід'ємною складовою освітньо-виховного процесу в системі освіти. У сьогоднішніх умовах воно набуває особливої актуальності та особливих підходів. Вирішення цього важливого завдання об'єднало наших педагогів  та стало активним поштовхом до реалізації освітньо-виховного проєкту «Дітям про Україну». Основною метою проєкта є ознайомлення дітей з визначними історичними та архітектурними пам'ятками всіх областей України, цікавими фактами, рослинним та тваринним світом, а також видатними діячами, які прославили ту чи іншу область.

         Систематична робота проводилась і за фізкультурно-оздоровчим напрямом. Заняття з фізичної культури проводились відповідно розроблених дидактично навчально-практичних посібників, реалізація завдань яких охоплює оздоровчу, освітню та виховну, розвивальну направленістю. Тобто не тільки формується правильна постава у дітей дошкільного віку, але й відбуваються навички взаємодії з однолітками під час виконання вправ, формуються базові життєво необхідні рухи.

Основною формою організаційної роботи навчальної діяльності дітей дошкільного віку у нашому закладі є різні види організованої діяльності. В ЗДО «Барвінок» вихователі проводять заняття індивідуальної та групової форми організації, тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, підсумкові.

Тривалість занять для дітей раннього віку (згідно Гранично допустимого навчального навантаження на дитину) – 10- 15 хвилин;

-         Молодшого дошкільного віку – 15 – 20 хвилин;

-         Середнього дошкільного віку – 20 – 25 хвилин;

-          Старшого дошкільного віку – 25 – 30 хвилин.

З огляду на основні пріоритети дошкільної освіти в Україні та вимоги сучасності в ЗДО освітній процес спрямований на реалізацію Базового компонента дошкільної освіти, який спрямовано на забезпечення рівного доступу до дошкільної освіти всіх дітей раннього та дошкільного віку, на збагачення вихованих традицій українського суспільства сучасними досягненнями та прогресивними світовими тенденціями у сфері освіти.

Він скеровує педагогів на цілісний підхід до формування дитячої особистості, відповідних компетентностей, підготовку її до органічного, безболісного входження до соціуму, природного і предметного довкілля через освоєння основних видів життєдіяльності, а також у напрямку забезпечення реальної наступності та безперервності між дошкільною та початковою ланками, інтеграції родинного і суспільного виховання.

Відповідно інструктивно-методичних рекомендацій листа МОН України «Щодо окремих питань діяльності закладів дошкільної освіти у 2021-2022 навчальному році» (від 10.08.2021 № 1/9-406), реалізовуючи завдання діючих програм, зміст (інваріантної та варіативної) складової Базового компоненту дошкільної освіти, педагоги в своїй діяльності використовували різноманітні форми організації дітей: спеціально організовану навчальну діяльність (заняття, дослідницько-експериментальна діяльність, корекційні заняття, індивідуальна робота, спостереження, свята та розваги тощо), самостійну діяльність дітей (художню, рухову, ігрову, театралізовану тощо). Здійснюючи диференційований підхід, педагоги використовували достатню кількість дидактичного та стимулюючого матеріалу (картини, таблиці, розвивальні ігри, картки) у відповідності до Державних санітарних норм і правил. За результатами спостережень освітньо-виховного процесу слід відзначити, що у групах переважає суб’єкт – суб’єктне спілкування між дітьми та педагогами. Під час організації освітньо – виховного та корекційного процесу, педагогами створювались мотивація та ігровий сюжет, що сприяло прояву інтересу, зацікавленості та бажання дітей приймати участь в практичній діяльності, проявляти самостійність та ініціативність.

Отже, враховуючи вищезазначені досягнення педагогічного колективу маємо визначити рівень роботи закладу, такий як достатній. Визначені резерви в роботі будуть враховані на наступний 2022-2023 н.р.

Варіативний складник.

На виконання варіативної частини Базового компоненту дошкільної освіти в ЗДО «Барвінок» впродовж 2021-2022 н.р. (до 24.02.2022 р. включно) працювали гуртки, де діти мали змогу розвинути свій творчий потенціал, акторські та театральні здібності, отримати навички роботи , нетрадиційними матеріалами зображувальної діяльності тощо. Гуртки є додатковою організаційною формою освітнього процесу у закладі.

Особливості гурткової роботи - цілеспрямоване використання вільного часу для повноцінного розвитку потенційних можливостей дитини, свобода вибору профільного спрямування, напрямів діяльності та освітньої програми, творчий характер освітнього процесу, який здійснюють на основі додаткових освітніх програм співпраця, співтворчість, індивідуальний підхід у взаєминах дитини, педагога та батьків.

Саме тому, з метою виявлення, підтримки та розвитку обдарованості, природних нахилів та здібностей дітей дошкільного віку, з жовтня 2021 року було організовано та впроваджено роботу гуртків за наступним профільним спрямуванням:

Художньо-естетичне:

-         Петриківський розпис

-         Гурток з розвитку творчих здібностей «Шахи»

-         Гурток з навчання англійської мови «Happy, English!»

Зміст діяльності гуртків базується відповідно розроблених програм та навчально-методичного комплексу, а саме:

Варто зазначити що нагальним питанням сьогодення є оптимізація роботи щодо оволодіння українською мовою як державною, вільного спілкування українською мовою вихованцями. Саме тому в закладі було створено відповідне україномовне середовище, з метою залучення дітей до використання української мови як державної засобами українських народних казок.

Підґрунтям задля реалізації відповідного напрямку роботи стало розробка парціальної програми гуртка з розвитку українського мовлення засобами театралізованої діяльності «Театр казок» для дітей молодшого, середнього та старшого дошкільного віку. Дана програма є реалізацією інваріантної складової Базового компоненту дошкільної освіти з освітніх напрямків «Дитина у світі мистецтва», «Мовлення дитини», та направлена на всебічний розвиток дитини, розвиток творчого потенціалу, креативності, формування мовленнєвої компетенції у дошкільників, створення умов для повноцінного оволодіння та  спілкування дітей з однолітками та дорослими українською мовою засобами театралізованої ігрової діяльності.

Імідж дитячого закладу постійно підтримується інноваційною діяльністю, якісною і результативною роботою педагогів закладу.

Моніторинг відвідування гуртків вихованцями закладу протягом

2021-2022 року

№ з/ч

Назва гуртка

Кількість відвідувачів, відсоток

5р.ж

%

6р.ж

%

Всього

%

1.

«Happy, English!»

15

40%

15

40%

30

80%

2.

«Петриківський розпис»

15

40%

15

40%

30

80%

3.

«Шахи»

15

40%

15

40%

30

80%

Інклюзивна освіта. Робота Команди супроводу (КС).

Якісна дошкільна освіта є синонімом інклюзивної освіти — освіти, яка передбачає участь в освітньому процесі усіх дітей і створює для цього відповідні можливості. Наш заклад дошкільної освіти базується на демократичних цінностях та повазі до основних прав людини і створює умови для максимальної участі в освітньому процесі усіх дітей, у тому числі й дітей з особливими освітніми потребами.

2. Вжиті керівником заходи щодо зміцнення та модернізації

 

2. Вжиті керівником заходи щодо зміцнення та модернізації

матеріально-технічної бази дошкільного навчального закладу

Заходи щодо зміцнення та модернізації матеріально-технічної бази навчального закладу – є одним із провідних напрямків роботи директора ЗДО У зв’язку з процесами модернізації дошкільної освіти великої уваги набуває створення сприятливих умов для розвитку дитини. Цьому сприяє впровадження інноваційних освітніх технологій у освітній процес, забезпечення педагогічного колективу новою методичною літературою, періодичними підписними виданнями, сучасним дидактичним матеріалом.

У 2021 - 2022 навчальному році методичний кабінет поповнився різноманітним наочно – дидактичним матеріалом, науковою, навчально – методичною літературою. Була проведена підписка на фахові періодичні видання. Вихователі користуються сучасними науковими розробками, авторськими методиками, розробками занять, свят та розваг, матеріалами з досвіду роботи кращих педагогів закладу та України в цілому.

За 2021-2022 н.р. було придбано: 3 методичних посібників.

Ігрові приміщення ЗДО забезпечені дитячими меблями, які легко та зручно змінюють свою висоту, відповідно до індивідуальних особливостей дітей, ігровими модулями та всім необхідним обладнанням, для забезпечення повноцінного перебування дитини в умовах дошкільного закладу.

Розвивальне середовище закладу організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям.

В період 2021-2022 років було придбано для потреб господарчої частини: фарби, валики, пензлі, стрічки малярні, пігменти, робочі рукавиці, тощо.

Підлога закладу викладена анти слизьким, екологічно чистим лінолеумом, а коридори викладено шорсткою плиткою, яка забезпечує безпеку дитини. У всі сходини вбудовані елементи проти сковзання ніг, що також забезпечує безпечне пересування дітей та дорослих.

Природне освітлення садочку забезпечують великі вікна,

В ігрових та спальних приміщеннях в наявності сучасні бактерицидні опромінювачи  які забезпечують антибактеріальність повітря.

На дитячих, вуличних ігрових майданчиках встановлені гойдалки,  

Впродовж 2021-2022 н.р. заклад поповнюється сучасним ігровим обладнанням.

Методичний кабінет забезпечено сучасною багатофункціональною технікою, яка надає можливість педагогам розробляти та друкувати  дидактичний матеріал, що забезпечує належну якість провадження освітнього процесу.

         Зміст корекційно-розвиткової роботи з дітьми забезпечується розвивальними іграшками які безпечні у використанні, мають яскравий вигляд та високий показник екологічності, наочними посібниками тощо.

В приміщенні музичної та спортивної залів, в закладі створені всі умови для організації даних видів діяльності, а саме:  вміщують в себе повний комплект необхідного та додаткового обладнання для проведення рухової діяльності та організації фізкультурного дозвілля, а це й: дерев'яні драбини, похилі дошки, канати, м'ячі, скакалки, обручи, дуги тощо. Для організації музичної діяльності заклад забезпечено  музичним інструментам - піаніно,  Все це дозволяє організовувати музичне дозвілля дошкільнят на високому рівні.

         Завдяки активній та плідній роботі, у кожній віковій групі створено відповідний ресурсний простір, який включає в себе слідуючи елементи системи альтернативної комунікації: розклад, меню, екран настрою, вибір діяльності, ранкові зустрічі, правила групи, стіна творчості, комунікаційні дошки, дошки для сенсорного розвантаження (бізіборди)

 

3. Залучення додаткових джерел фінансування

Як додаткові джерела фінансування, в ЗДО  організована співпраця з батьками, з депутатами , а також участь педагогічного колективу у грантових проектах. В цілому, це дає вагомий внесок в поповнення та покращення матеріально-технічної бази закладу.

Адміністрація закладу тісно співпрацює з підприємцями  Царичанське Агро та фермерське господарство Так в 2021 році в закладі  були відремонтовано огорожу .

В 2021-2022 н.р. заплановано ремонт порогу  що забезпечить безпеку дітей

 

4. Вжиті заходи щодо забезпечення навчального закладу кваліфікованими педагогічними кадрами та доцільність їх розстановки

         Педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом дошкільний заклад укомплектований згідно з штатним розписом на 100%. 

         У 2021-2022 навчальному році освітній - виховний процес в закладі забезпечували 6 педагогів: Показники якісного складу педагогів за освітнім, кваліфікаційним рівнями залишаються стабільними.

         Аналіз даних, отриманих під час проведення соціально-дидактичного аудиту (рівень кваліфікації, освіта, стаж, вік педагогів), засвідчив, що педагогічний колектив ЗДО  «Барвінок» перебуває на достатньому рівні. Вищу освіту мають 1 педагог, що складає 17 %; бакалавр - 5 педагоги, що складає 83%;   

Відповідно річного плану роботи на 2021-2022 н.р. було заплановано чергову  атестацію 1 педагог.

-                    Наталя Сумська: вихователь, присвоєння кваліфікаційної категорії «Спеціаліст »; встановлення 10-го тарифного розряду ;

-                    За результатами атестації, яка відбулась в онлайн-режимі у зв'язку з введенням воєнного стану отримані наступні результати:

-                    Наталя Сумська– вихователю, присвоєно кваліфікаційну категорію «Спеціаліст»;  встановлено 10-й тарифний розряд.

        

         З метою забезпечення систематичного підвищення професійної компетентності педагогічних працівників, велась постійна робота щодо проходження курсової перепідготовки. Усі педагоги проходять КПК один раз на 5 років

На 2022 рік на курси підвищення кваліфікації при КЗВО «Дніпровська академія неперервної освіти»,було заплановано 5 педагога (83% від загальної кількості педагогів),  

         Удосконалення рівня професійної компетентності – один з основних напрямків реформування системи освіти. Педагогічні працівники зобов’язані постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру. (Закон України «Про освіту»). Виходячи з цього, головними завданнями методичної служби є стимулювання самоосвіти і саморозвитку педагогічних кадрів та надання своєчасної методичної допомоги у даному напрямку.

         Педагоги закладу впродовж року удосконалювали рівень своєї професійної компетентності шляхом цілеспрямованої самоосвітньої діяльності, та відвідування тренінгових занять, інтенсивів, спрямованих на вдосконалення своєї фахової компетенції.

         Кваліфікаційний рівень педагогів підтверджується участю їх у   практичних семінарах, вебінарах.

         Спираючись на вищезазначене, можемо зробити висновок що адміністрацією закладу та методичною службою постійно та систематично вживаються заходи щодо підвищення професійної компетентності педагогів, мотивація до підвищення кваліфікаційного рівня шляхом проходження атестації та КПК.

 

5. Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров'я дітей та педагогічних працівників:

Одним з пріоритетних напрямків діяльності адміністрації ЗДО є забезпечення соціального захисту вихованців. Відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» на початок 2021-2022 навчального року було проведено облік дітей ЗДО «Барвінок», забезпечено роботу та постійне

оновлення і внесення коректив до бази даних комп’ютерної програми «КУРС: Дошкілля».

На початку навчального року, провено ретельну діагностичну роботу щодо виявлення дітей з сімей пільгових категорій, було складено соціальний паспорт сімей та створено списки вихованців, які потребують соціальної допомоги. В ЗДО зареєстровано 11 дітей пільгової категорії, а саме:

-                    Діти з сімей учасників АТО –   5;

-                    Діти з багатодітних сімей -        3;

-                    Діти з малозабезпечених сімей -3

В ЗДО «Барвінок» постійно проводились заходи з пропаганди психолого-педагогічних знань щодо соціального захисту дітей. На початок навчального року на батьківських зборах директор доповідала батькам про систему соціального захисту створену в закладі. Було доведено до відома працівників та батьків алгоритм  дій в разі виникнення ситуації, пов’язаної з насильством в сім’ї. Ознайомлено педагогів про неухильне виконання ст.54,  ст.56 Закону України «Про освіту» щодо недопущення до педагогічної діяльності працівників, які за своїм моральними якостями не можуть виконувати виховні функції та обов’язки педпрацівників, захищати дітей від будь – яких форм фізичного або психічного насильства.

На стенді для батьків «В «Барвінку» з батьками» постійно оновлювалась актуальна інформація: було представлено алгоритм діяльності з переліком організацій куди можна звернутися з приводу насильства в сім’ї, контактна інформація. Випущено «Інформаційний листок про Конвенцію та права дитини». Практичним психологом та педагогами закладу підготовлено та проведено ряд консультацій для педагогів та батьків.

Відповідно річного плану роботи закладу на 2021-2022 н.р., нормативно-правових документів: Постанова КМУ від 22.08.2018 р. № 658 «Про затвердження Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі»; Лист МОН України від 27.06.2019 р. № 1/9-414 «Деякі питання щодо створення у 2019/2020 н. р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок», в період з  04.10 по 08.10.2021 року в закладі пройшов Тиждень протидії булінгу. В рамках проведення педагогами та методичною службою було організовано консультативний та інформаційний матеріал з наступним оновленням щомісяця з питань охорони дитинства, попередження булінгу, жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення в сім'ї; проведена виховна робота з попередження жорстокості та формування моделі ненасильницької поведінки у взаєминах вихованців.

На сайті ЗДО організована сторінка «Протидія булінгу », де батьки мають змогу ознайомитись з Положенням про булінг в ЗДО. Порядком подання та розгляду заяв протидії булінгу, План роботи протидії булінгу в ЗДО та консультаціями з даної теми.

         Таким чином, можна зробити висновок про те, що в закладі робота з соціального захисту вихованців проводиться планово, в системі і виконується.

 

5.1. Забезпечення організації харчування та медичного обслуговування дітей і педагогічних працівників.

Організація харчування

Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей. Питання організації харчування дітей у дошкільному закладі було і залишається одним із актуальних. Раціональний режим харчування, збалансованість раціону є основними умовами для підвищення захисту дитячого організму до захворювань, нормального росту та розвитку дітей, які тут виховуються.

Організація харчування дітей в ЗДО здійснюється відповідно до п.35  ст.35 Закону України «Про дошкільну освіту», Положенням про заклад дошкільної освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України в редакції від 27.01.2021 № 86, постановами Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 №305«Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», від 26.08.2002 №1243 «Про невідкладні питання діяльності дошкільних та інтернатних навчальних закладів» від 27.12.2001 №1752 «Про норми харчування у протитуберкульозних закладах для осіб, інфікованих мікобактеріями туберкульозу», Інструкцією з організації харчування дітей у ДНЗ, затвердженою наказом МОН України та МОЗ України від 17.04.2006 №298/227, Санітарним регламентом для дошкільних навчальних закладів ,затвердженим наказом Міністерства охорони здоров'я України від 24.03.2016 № 234, на виконання Порядком встановлення плати для батьків за перебування дітей державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 21.11.2002 №667, на виконання рішень виконавчого комітету Запорізької міської ради від 23.03.2022 № 82 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради  від 03.12.2021 №458 «Про затвердження переліків категорій дітей, що забезпечуються безоплатним харчуванням у комунальних закладах освіти, та встановлення показників вартості харчування дітей у комунальних закладах освіти Царичанської селищної ради у 2022 році»,

Основними принципами організації харчування в ЗДО «Барвінок»  є:

-                    забезпечення санітарно-гігієнічних норм;

-                    дотримання всіх санітарних вимог до транспортування готових страв;

-                    роздача готової їжі;

-                    забезпечення миючими засобами для обробки посуду;

-                    наявність  відповідної кількості посуду, спецодягу;

-                    формування у дітей культурно-гігієнічних навичок;

-                    дотримання режиму харчування;

-                    наявність меню-розкладів, яке вміщує розклад для дітей віком до 4 років та дітей віком від 4 до 7 років відповідно до затверджених норм харчування.

Харчування дітей є найважливішою дієвою ланкою роботи ЗДО та підлягає системному щоденному контролю та спостереженню. За організацію харчування дітей в ДНЗ  відповідає директор Людмила Багнич та сестра медична старша Аня Торяник.

Заклад дошкільної освіти готують їжу в своєму харчоблоку

Впродовж 2021 – 2022 року діти одержували 3-х разове харчування (сніданок, обід, підвечірок). З 1 січня 2022 року в закладі впроваджено оновлене чотирьох тижневе меню (на зиму-осінь, літо-весну), яке включає 160 страв. В ньому зроблено акцент на корисну та смачну їжу, враховані наші національні вподобання, обмежене споживання продукції з високим вмістом солі й цукру, натомість додано більше злакових, овочів, фруктів, ягід, молочних та м'ясних продуктів. Їжа видається дітям у суворо визначений час згідно з графіком та режимом дня.

В ЗДО «Барвінок» створені всі належні умови для харчування дітей різних вікових груп. Кожна дитина приймає їжу за окремим столом. Кожне приміщення забезпечено достатньою кількістю столів та стільців. В умовах карантину, з приводу COVID-19, всі дитячі столи стоять на відстані  один від одного, що дозволяє уникнути тісного контакту між дітьми. Заклад забезпечено європейським столовим посудом ТМ «Luminarc», який запатентував себе як якісний, жаростійкий та вимогливий до високих температур посуд.

 Весь посуд та інвентар для роздачі їжі промаркований та використовується за призначенням. Відповідальні за миття дитячого посуду - помічники вихователів, у яких в наявності є папки з правилами (миття та обробки посуду, поверхонь тощо), згідно Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів від 24.03.2016 № 234. Кожен помічник вихователя дотримується вимог щодо зовнішнього вигляду під час роздачі їжі згідно санітарного регламенту та протиепідемічних заходів щодо запобігання коронавірусної хвороби під час карантину.

Впродовж року, щодня сестрою медичною старшою проводився постійний контроль за фактичними відходами продуктів та правилами їх зберігання. Постійно дотримується питний режим, діти забезпечені кип’яченою водою в достатній кількості, яка зберігається в групах у спеціальному посуді; діти вживають воду за потребою.

Виконання вимог програми щодо виховання культурно-гігієнічних навичок, питання раціонального харчування дітей вносяться у тематику засідань батьківських комітетів груп, батьківських зборів, виробничих нарад, а також розглядаються на засіданнях Ради з харчування, засіданнях педагогічної ради. Відповідна робота проводилась з батьками вихованців в онлайн-режимі та в групах Viber, де висвітлювалась інформація з теми здорового харчування.

Слід зазначити, що впродовжого 2021-2022 н. р.  у ДНЗ не було зафіксовано жодного випадку харчових отруєнь, що свідчить про належний стан організації харчування, так як контроль за організацією харчування проводиться на постійній основі. Один раз на місяць комісією, яку очолює директор ЗДО  сестри  медичної старшої здійснюється контроль за харчуванням, та один раз у квартал - за участю батьківської громадськості. Результати фіксуються у чек-листах.

Впродовж 2021-2022 н.р. пройшло 2 засідання Ради з харчування, яка опікується покращенням дитячого харчування та контролем за організацією харчування. Питання які були розглянуті та вирішені під час засідань:

-                    Своєчасний збір інформації в закладі та подання необхідних документів для організації харчування дітей пільгових категорій.

-                    Своєчасна заміна інформації з питань харчування в інформаційних куточках груп та на сайті закладу.

-                    Перевірка видачі готової їжі з харчоблоку, правильності роздачі по групах (результати заслуховуються на нараді при завідувачу).

-                    Забезпечення виконання вимог чинного законодавства з питань організації якісного збалансованого харчування вихованців закладу.

-                    Контроль за санітарно гігієнічним станом місць харчування дітей.

Керівник, та вихователі постійно тримають на контролі оплату за харчування. Борги по батьківській оплаті за харчування -  відсутні.

В закладі відповідно до рішення виконавчого комітету Царичанської селищної ради  від 03.12.2021 «Про затвердження переліків категорій дітей, що забезпечуються безоплатним харчуванням у комунальних закладах освіти, та встановлення показників вартості харчування дітей у комунальних закладах освіти Царичанської селищної ради» забезпечуються безоплатним харчуванням наступні пільгові категорії дітей:

-                    діти із сімей учасників АТО - 5 осіб;

-                    діти із сімей, які мають трьох і більше дітей-3 особи;

-                    діти із сімей малозабезпечених    -                  3особи

Медичне обслуговування

Медичне обслуговування дітей в дошкільному навчальному закладі здійснюється у відповідності до Закону України «Про дошкільну освіту», Порядку медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.06.2002 р. № 826, наказу МОЗ України та МОН України «Про вдосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі» від 30.08.2005р. № 432/496.

Пріоритетними напрямками щодо медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі  «Барвінок» визначено такі:

-                    збереження і зміцнення здоров’я дітей;

-                    забезпечення ефективного фізичного розвитку дітей;

-                    формування у дітей свідомого ставлення до власного здоров’я і здоров’я оточуючих як до найвищої індивідуальної і суспільної цінності.

Медичні послуги для вихованців дошкільного закладу здійснюється сестрою медичною старшою Анею Торяник.

У своїй роботі сестра медична старша:

-                    керується чинним законодавством, нормативно-правовими актами органів охорони здоров’я, освіти та науки;

-                    здійснює постійний контроль за станом здоров’я дітей, проведенням обов’язкових медичних оглядів дошкільників та працівників, профілактичних щеплень у порядку і в терміни, встановлені МОЗ України;

-                    надає невідкладну медичну допомогу вихованцям у разі гострого захворювання або травми;

-                    здійснює контроль за організацією та якістю харчування, дотриманням раціонального режиму навчально-виховної діяльності, санітарно-гігієнічних вимог та протиепідемічного режиму;

-                    проводить санітарно-просвітницьку роботу серед дітей, батьків або осіб, які їх замінюють, та працівників дошкільного навчального закладу;

-                    веде звітно-облікову медичну документацію в порядку, встановленому МОЗ України.

Для роботи сестри медичної старшої, організації медичного обслуговування дошкільників у дитячому садку створені всі необхідні умови. В закладі є медичний кабінет, який має ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та працює відповідно до «Положення про медичний кабінет дошкільного навчального закладу» затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 30.08.2005 № 432/496 та нормативних вимог. Медичний кабінет закладу укомплектований всім необхідним обладнанням для роботи. Наявність медикаментів відповідає переліку надання першої медичної допомоги. Так в 2021-2022 н.р. було придбано медикаментів та дезінфікуючих засобів  на суму 200 грн.

У ЗДО «Барвінок» планомірно проводяться антропометричні вимірювання та оцінювання фізичного розвитку дітей.

-                    використання бактерицидні лампи, які знижують рівень розповсюдження інфекційних захворювань та призначені для профілактичної санітарно-проти епідеміологічній обробці повітря у присутності дітей;

-                    вживання дітьми продуктів: свіжих фруктів, соків,свіжої цибулі, часнику, узвару;

 

Контроль за станом здоров’я дітей здійснюється трьома шляхами:

1.     Правильна організація ранкового прийому.

2.     Обхід медичною сестрою дитячого садка.

3.     Спостереження вихователів.

Медичний контроль за станом фізичного виховання в дошкільному навчальному закладі включає:

1.     Динамічне спостереження за станом здоров’я й фізичного розвитку дітей.

2.     Медичний контроль за організацією рухового режиму.

Протягом навчального року сестрою медичною старшою та вихователем-методистом на заняттях з фізичної культури проводились заміри моторної щільності та тренуючого ефекту. Результати замірів свідчать про те, що моторна щільність занять в усіх вікових групах коливається у межах норми. У кожній віковій групі,  наявний листок здоров’я вихованців, згідно з яким проводиться маркування меблів, здійснюється індивідуальний підхід під час фізкультурно-оздоровчої роботи.

Дозування фізичного навантаження на дитячий організм відбувалося відповідно фізкультурних груп які зазначені у цьому документі.

Щомісячний аналіз захворюваності, який проводить сестра медична старша, свідчить про низький рівень захворюваності серед дітей.  Акцентуючи увагу на здійснення оздоровчо - загартовуючих процедур, повноцінне проведення прогулянок на свіжому повітрі,  дотримання режиму дня та рухового режиму колектив педагогів зміг досягти поставленої мети щодо зменшення захворюваності. Однак спостерігається, що  39% дітей,  які не постійно відвідують дошкільний заклад, проводять вдома:

-                  за сімейними обставинами;

-                  невідвідуванням у зв’язку з карантином на COVID;

-                  відстороненням дітей від відвідування груп на період карантинів за поданням.

Питання стану здоров’я дітей, створення оптимальних умов для зниження захворюваності та оздоровлення дошкільнят постійно розглядалися  на нараді при директорі. У дошкільному закладі постійно проводиться роз`яснювальна робота серед вихованців та батьківською громадськістю щодо проведення профілактичних заходів по запобіганню захворюваності та ефективності вакцинації.

Інформація з приводу санітарно-просвітницької роботи висвітлюється на сайті закладу, куточках для батьків у вільному доступі та у групах «Viber».

Для безпечного перебування вихованців ДНЗ всі працівники закладу двічі на рік проходять обов'язковий медичний огляд згідно Порядку проведення медичних оглядів  працівників певних категорій, затвердженого наказом  Міністерства охорони здоров’я України від 21.05.2007р. № 246 та наказу Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 30.08.2005 №432/496 «Про удосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі». Всі працівники закладу в умовах пандемії з приводу захворюваності на COVID-19  мають 100% вакцинацію.

Проходження медичного огляду працівниками ДНЗ

Відповідно до Законів України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про захист населення від інфекційних хвороб», згідно Порядку проведення медичних оглядів  працівників певних категорій, затвердженого наказом  Міністерства охорони здоров’я України від 21.05.2007р. № 246 та наказу Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 30.08.2005 №432/496 «Про удосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі» – обов’язковим для усіх категорій працівників дошкільного закладу є проходження щорічних медичних оглядів.

Працівники дошкільного закладу двічі на рік, згідно графіку, проходять обов'язковий медичний огляд відповідно до наказу МОН України від 25.11.2011 № 1365 «Про посилення контролю щодо проходження обов'язкових медичних оглядів працівниками дошкільних навчальних  закладів». Відповідальність за своєчасне проходження медичних оглядів працівниками ДНЗ, згідно наказу, покладено на сестру медичну старшу  Торяник А.О.яка  тримає на контролі дане питання, веде облік проходження персоналом періодичних медичних оглядів.

  З запланованих двох періодичних обов'язкових медичних оглядів згідно графіку, відбувся лише один. Запланований  медичний огляд працівників у березні 2022 року не відбувся, у зв'язку з введенням воєнного стану. У разі повноцінного відновлення роботи дитячого закладу та за умови відміни воєнного стану працівниками закладу обов'язково буде пройдено медичний огляд.

 

 

 

5.2. Дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм

         В закладі дошкільної освіти  «Барвінок» забезпечено проведення первинного, позапланового  та періодичного та інших видів інструктажів з техніки безпеки. Відповідно до чинного законодавства. не допускається до роботи люди, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з охорони праці.

         Систематично проводиться відповідна робота з вихованцями та працівниками  щодо дотримання правил особистої безпеки, протипожежної безпеки, дорожнього руху, та дотримання норм охорони праці.

         На виконання Закону України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001р. № 2628-ІІІ (із змінами), відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про основні заходи цивільного захисту на 2011 рік» від 21 березня 2011р. № 246, відповідно наказу «Про організацію та проведення Тижня безпеки дитини» від 30.04.2014 № 44 – «Про проведення «Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності дитини», з метою формування у дітей свідомого розуміння цінностей власного життя та здоров’я, в закладі було організовано та проведено наступні заходи:

- Місячник з безпеки дорожнього руху «Увага! Діти на дорозі!» (02.09.-29.09.2021р)

- Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності листопад (22.11.-27.11.2021р);

- Декада з пожежної безпеки жовтень (04.10.-12.10.2021р.). В план проведення було включено відпрацювання практичних дій під час пожежі: евакуація (12.10.2021)

- Тиждень безпеки дорожнього руху (15.11. 2021- 19.11.2021; 17.01.-21.01.2022р)

- Зміст проведення «Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності» полягав в ефективній організації освітнього процесу, який дозволяв вихованцям  оволодіти основами знань про здоровий спосіб життя, формувати правила безпечної поведінки та дотримання їх у різних життєвих ситуаціях.

У зв'язку з виникненням ситуації, яка склалась у січні 2022 року щодо анонімних повідомлень про замінювання всіх закладів освіти, протягом тижня діти разом з працівниками евакуювались за безпечні межі території закладу, де їх забирали батьки.

У зв'язку з введенням воєнного стану заклад працює відповідно до відповідних нормативно-парвових документів: Закону України  від 24.03.2022 № 2136-IX «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», Протоколу позачергового засідання місцевої комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій м. Запоріжжя від 29.04.2022 №21; щодо умов роботи в умовах воєнного стану: Наказ  ЗМР ДОН  від 24.02.2022 № 01.01-2/429 «Щодо роботи ЗДО у межах воєнного стану»;

Діяльність адміністрації спрямована на виховання в учасників освітньо – виховного процесу ДНЗ якостей свідомого і обов’язкового виконання правил і норм безпечної поведінки в повсякденній діяльності і в умовах надзвичайної ситуації; формування навиків безпечної поведінки у різних нестандартних ситуаціях, формування знань про правила самозбереження, дорожнього руху, з протипожежної безпеки.

В закладі дошкільної освіти створено систему контролю за виконанням вимог техніки безпеки та охорони праці.

Методичною службою постійно організовуються та проводяться Дні, Тижні, Місячники безпеки.

Адміністрація закладу вжила заходів щодо обмеження доступу сторонніх осіб до закладу. Впродовж дня дошкільний заклад закрито.

Педагогами закладу проводиться агітаційна робота через пропаганду здорового способу життя та виховання у дітей відповідального ставлення до збереження власного життя на заняттях, в бесідах, при організації сюжетно-рольових, дидактичних та рухливих ігор, а також через батьківські групи вайбер.

         В результаті цілеспрямованої діяльності адміністрації та педагогічного колективу закладу дошкільної освіти було проведено ряд заходів щодо  вдосконалення  роботи з даного питання.

         Повторні та позапланові інструктажі з охорони праці, з охорони життя і здоров’я дітей в ДНЗ, пожежної безпеки, надання першої медичної допомоги – все це в купі дає вагомий результат щодо організації безпеки життєдіяльності всіх здобувачів освіти та працівників ДНЗ .

Двічі на рік, до оздоровчого періоду та початку навчального року, проводиться випробування спортивного обладнання на території дошкільного закладу та групових приміщеннях. Комісією з охорони праці проводяться перевірки обладнання на відповідність вимогам безпеки та видаються акти.

Робота педагогічного колективу та всіх робітників ЗДО щодо профілактики дитячого травматизму спрямована на формування у дошкільників певної життєвої позиції, елементарної життєвої компетентності. Ми вважаємо, що тільки систематична робота з дітьми щодо безпеки життєдіяльності може виробити в дитячій свідомості стереотипи безпеки в життєвому середовищі.

Впродовж 2021-2022 н.р. були проведені наступні форми роботи: щомісячно проводились тематичні заняття, бесіди, розваги, тренінги, виставка дитячих робіт щодо запобігання дитячого травматизму, заходи по ознайомленню дітей з правилами дорожнього руху.

Позитивний вплив на формування у дошкільників мотивації для оволодіння правилами безпечної поведінки мало використання інформаційно-комунікаційних технологій, а саме: мультимедійних презентацій, інтерактивних ігор тощо.

Значна увага приділялась відпрацюванню у дітей практичних навичок правил дорожнього руху на спортивному майданчику, який обладнано дорожніми знаками, пішохідною розміткою.

Протипожежна безпека у дошкільному навчальному закладі посідає важливе місце в організації всієї роботи з охорони праці.

В закладі призначена відповідальна особа за Протипожежну безпеку, яка організовує та контролює протипожежний режим.

Так, впродовж 2021-2022 н.р. вЗДО було виконано:

-                  перезаряджене 7 вогнегасників;

-                  оновлено знаки проти пожежної безпеки (пожежний щит);

-                  оновлено знаки електричної напруги (ЩС-1-4);

-                   оновлено таблички з  відповідальними за пожежну безпеку в ігрових приміщеннях.

З первинних засобів пожежогасіння в ЗДО є: пожежний щит у повній комплектації, ящик з піском, вогнегасники 7 шт.

Річним планом ДНЗ сплановано: тижні з безпеки життєдіяльності (жовтень, квітень), тренінгові навчання – евакуація, контроль за станом протипожежного режиму та станом евакуаційних виходів.

Але, з тренінгових навчань з безпеки життєдіяльності, не були проведено квітневі навчання, з причини введення воєнного стану в Україні та призупинення освітнього процесу.

В закладі, на стінах коридору, завжди можливо спостерігати агітаційні плакати з охорони праці, Цивільного захисту населення та пожежної безпеки.

Протипожежна безпека на постійному контролі у адміністрації ЗДО «Барвінок» та є невід’ємною частиною управлінського процесу.

 

Стан дитячого травматизму

Впродовж  2021-2022 н.р. не було зафіксовано випадків дитячого травматизму під час освітньо-виховного процесу та в побуті. Задля профілактики та попередження випадків дитячого травматизму педагогами закладу проводиться систематична робота з підвищення та опанування знаннями щодо дотримання правил особистої безпеки під час прогулянки, рухливих ігор, правил поводження на проїжджої частині тощо.

Стан травматизму серед працівників

Серед працівників закладу не було зафіксовано нещасного випадку. Задля випадків травмування з працівниками проводяться відповідні профілактичні бесіди та цільові, позапланові інструктажі.

 

        6. Залучення педагогічної та батьківської громадськості закладу до управління його діяльністю; співпраця з громадськими організаціями

Адміністрацією та вихователями ДНЗ, ведеться постійна та планомірна робота по налагодженню співпраці з кожною сім’єю. Саме така співпраця орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків у управлінні закладом. Заклад підтримує бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та оздоровлення дітей. Педагогічний колектив організовує для цього різні активні форми співпраці:

-                    Батьківські збори;

-                    Індивідуальні консультації різних спеціалістів;

-                    Дистанційне навчання;

-                    Організація різних видів виставок: малюнки, поробки,

-                    Залучення батьків до активної участі у проведенні різноманітних дитячих свят та розваг;

-                    Залучення батьків до спільних трудових відносин, що сприяють покращенню території закладу;

-                    Спільна співпраця по озелененню території ДНЗ.

7. Діяльність адміністрації з питань управління

У 2021-2022 н.р. продовжується розбудова системи внутрішньої системи якості освіти в ДНЗ.

В ЗДО складено та затверджено Положення про систему внутрішньої системи якості освіти в ЗДО, яке містить чіткий алгоритм дій розробки стратегії. В закладі існує робоча група, яка розробляє стратегію розбудови системи для забезпечення функціонування всіх компонентів даної системи якості освіти.

Контроль.

Контроль є важливою функцією управління, який спрямований на інформування про стан об’єкта. В закладі забезпечена та розпочала функцію Внутрішня система забезпечення якості освіти.

На 2021-2022 н.р. закладом було розроблено програма контролю в ЗДО

  щодо забезпечення внутрішньої системи якості освіти у 2021-2022 н.р., яка забезпечила охопити функціонування компонентів внутрішньої системи.

Найбільша увага була приділена напрямам освітньої діяльності ЗДО:

-                    Здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду.

Впродовж навчального року було забезпечено тематичного контролю:

-                    - Вивчення стану організації роботи щодо створення умов формування КУН у дітей раннього та дошкільного віку;

-                    Взаємоконтроль «Організація роботи вікових груп щодо формування ігрової компетентності дошкільників;

-                    Медико-педагогічний контроль.

         З запланованих заходів щодо охоплення Внутрішньої системи забезпечення якості освіти, з 2021-2022 н.р. було виконано  - 43 %.

         Не відбувся комплексний «Вивчення стану організації життєдіяльності дітей старшого дошкільного віку, відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти»

         Причиною, недостатнього забезпечення контролю є введення воєнного стану в Україні та призупинення освітнього процесу в закладі освіти з 24.02.2022.

Результати контролю за Внутрішньою системою забезпечення якості освіти  систематично розглядалися на нарадах при директорові, оцінювалися на педагогічних годинах. За результатами контролю було узагальнено: довідки, доповідні записки, картки аналізу.

Впродовж року з вересня 2021 по лютий 2022 були проведені заплановані контролі: тематичний,  оглядовий, попереджувальний.

Робота з даного напрямку проведена на достатньому рівні.

 

8. Залучення батьківської громадськості навчального закладу

до співпраці; співпраця з громадськими організаціями

Родина і заклад дошкільної освіти – два суспільних інститути, які закладають фундамент майбутнього дитини. У них одна мета: виховати здорову, соціально адаптовану, всебічно розвинену людину з високим інтелектуальним, творчим та духовним потенціалом.

Тому ми впроваджуємо найрізноманітніші форми роботи з батьками.

Це: дні відкритих дверей, круглі столи, семінари, тренінги, робота з батьками дітей ООП по написанню ІПР, батьківські конференції, телефон довіри, бесіди, дискусії.

Акцентуючи увагу на роботу закладу в умовах карантину, та ускладненої епідеміологічної ситуації з причини розповсюдження корона вірусної хвороби на COVID-19,

В усіх групах, на сьогоденні, утворені групи «вайбер» для батьків, де педагог має прямий зв'язок у спілкуванні та  вирішенні нагальних потреб.

Адміністративно – господарча робота ведеться планомірна та позапланово.

Для організації поточного ремонту групових  приміщень була проведена закупівля фарбувальних матеріалів, шпаклівки, пензлів, шпателів  та додаткового обладнання для дрібного ремонту обладнання та приміщень: цвяхи, дюбеля, крючки.

Для яскравого оздоровлення вихованців проведено фарбування,  вуличного ігрового та спортивного обладнання, вуличних доріжок, урн, лавок, спортивного майданчику, тіньових павільйонів.

Для озеленення території ЗДО працівниками висаджено  весняні квіти, а саме : півони, ромашки, , тюльпани, іриси,  однорічні квіти. З кожним роком заклад стає красивішим, зеленішим та сучаснішім.

Для належного виконання протипожежного режиму було перезаряджене вогнегасники у кількості 7 од., та виконано замір опору ізоляції.

Проведено повірку лічильників води (основного та на полив) .

9. Дисциплінарна практика та аналіз звернень громадян з питань діяльності навчального закладу.

Моральне та матеріальне стимулювання працівників, організація їх відпочинку та оздоровлення.

З метою морального стимулювання, кращі педагоги та обслуговуючий персонал за успіхи в роботі, адміністрацією закладу дошкільної освіти протягом 2021-2022 н.р., згідно з існуючими законодавчими актами та відповідно колективному договору, про щорічну грошову винагороду та преміювання, одержували грошову винагороду та премії.

Між адміністрацією і трудовим колективом закладу складений Колективний договір, ухвалений на зборах трудового колективу . Цей договір є нормативним актом, на підставі якого здійснюється регулювання соціально – економічних, виробничих і трудових відносин. У 2021 році Колективний договір було переглянуто та узгоджено з профспілковим комітетом.

Щодо соціально – трудових пільг, гарантій, компенсацій адміністрація та орган профспілкової первинної організації забезпечують належні умови соціального захисту працівників.

Зобов’язання адміністрації, передбачені колективним договором, ретельно виконуються.

Між адміністрацією та профспілковим комітетом існує тісний зв’язок. Мною, як директором, постійно подаються подання на узгодження всіх штатних одиниць. Члени профспілкового комітету є членами тарифікаційної комісій, з організації техніки безпеки, пожежної безпеки, охорони праці.

Адміністрація та профспілка разом виступають за належний контроль у освітньо - вихованої роботі, оздоровчій та культурно – масовій роботі.

Впродовж 2022 року  працівниками ДНЗ було заплановано відпочинок на морському узбережжі Запорізької області, але з-за окупації та введення воєнного стану в Україні, відпочинок скасовано.

Проте мікроклімат в колективі залишається добрим та стабільним.

10. Реагування керівника на зауваження та пропозиції, викладені батьківським комітетом, радою, батьками, представниками інших органів громадського самоврядування.

Щотижня адміністрація ЗДО проводить прийом громадян з особистих питань та з питань діяльності навчального закладу, розглядає пропозиції, зауваження, прохання викладені батьками, радою, батьківським комітетом тощо, інформую управління освіти про прийняті рішення.

Робота із зверненнями громадян у закладі  «Барвінок» Царичанської селищної ради  протягом 2021-2022 навчального року здійснювалась відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», положень Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Інструкції з діловодства за зверненнями громадян та Класифікатора звернень громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року №858.

В ЗДО «Барвінок» особистий прийом громадян здійснюються відповідно до графіка прийому громадян директором, затвердженим наказом «Про роботу зі зверненнями громадян та затвердження графіку прийому громадян в ЗДО на 2021-2022 н.р.»

Звернення громадян реєструються в журналі реєстрації звернень громадян, консультацій керівника.

За звітній період 2021-2022, в період  зафіксовано 43 звернення громадян, а саме:

-                    З питань працевлаштування -9 осіб.

-                    Батьки дітей з приводу переводу та влаштування дітей до ДНЗ – 18 осіб.

-                    Відрахування дітей з ДНЗ – 12

-                    З питань благоустрою – 1.

-                    З приводу надання довідок – 3.

Всі звернення були прийняти у телефонних дзвінках

Відповіді на звернення громадян були обґрунтовані та надані своєчасно.

Звернення громадян здійснювалось як за графіком прийому громадян так і поза нього, бо в умовах карантину, вхід до закладу стороннім особам заборонений.

Всі звернення розглядаються вчасно відповідно до встановленого законодавством терміну.

Адміністрація закладу 1 раз в півріччя проводить узагальнення звернень громадян. Питання щодо звернень громадян розглядались на виробничій нараді      Роботу ЗДО  щодо забезпечення своєчасного, кваліфікованого, повного розгляду звернень громадян вважаємо задовільною.

Серед працівників закладу проводиться робота по ознайомленню зі змінами в законодавстві , що регулює роботу зі зверненнями громадян.

Мною проводиться телефонний зв'язок «Телефон довіри» з громадськістю, в закладі існує «Скринька довіри» для отримання поштових повідомлень.

Р.S.

Не дивлячись на важкі часи нашої країни, введення воєнного стану в Україні та припинення освітнього процесу, перераховуючи досягнення колективу в успішній організації освітньо – вихованої роботі,  зміцненні матеріально – технічної бази закладу, участь колективу в конкурсах, марафонах, конференціях, вебінарах, проектах, - можливо зробити висновок про кваліфіковану організацію роботи ЗДО, є сучасним, європейським дитячим садком, який має власний імідж .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Поділитися:
spacer