ЯК ПІДТРИМУВАТИ ДІТЕЙ
ПІД ЧАС ВІЙНИ?
1.
Зберігайте нормальний уклад життя (наскільки це
можливо).
Якщо є така можливість, то дітям бажано
продовжити займатися своїми звичними справами й обов’язками. Безпосередньо
після травматичної події може знадобитися деякий час, щоб відійти від
початкового шоку, і на цей час щоденні рутинні справи можуть бути скасовані.
Але коли мине кілька днів, загалом корисно повернутися до нормального стану й
укладу, наскільки це можливо. Це дає дітям підтримку в подоланні травматичних
ситуацій та допомагає їм зрозуміти, що нормальне життя все ще існує.
2.
Дайте місце певній регресії.
У кризових ситуаціях від дітей часто
очікують, що вони поводитимуться дуже по дорослому. Хоча ситуація цього й
вимагає, та все ж треба дозволити дітям залишатися дітьми або навіть поводити
себе як маленькі. У дітей може відбутись регресія до більш раннього ступеня
розвитку. Це нормально. Це психологічна форма самозахисту, яка переносить назад
в час, коли життя було стабільним, а маленький світ дитини – безпечним і
надійним.
Така регресія може виявлятися в різних
формах поведінки: деякі діти можуть потребувати надзвичайно багато фізичного
контакту, щоб почуватися в безпеці (обіймайте стільки, скільки вони того
потребують); деякі діти можуть знову почати мочитися в постіль; навіть старші
діти можуть плакати (дозвольте дітям висловлювати свої почуття).
3.
Організуйте «острівки безпеки». Це така
обстановка, у якій діти можуть почуватися у безпеці принаймні один раз на день
попри загальну нестабільність навколо.
Ігри. Пограйтеся з дітьми. Найкращі ігри
в такі складні часи – це ігри, в які діти можуть грати всі разом без
суперництва. Ось декілька прикладів таких ігор:
·
Плескання в долоні: Усі учасники стають в коло і плескають в долоні по
колу. Спочатку естафета переходить повільно, тоді пришвидшується від однієї
дитини до іншої. Діти можуть самі вирішити, чи плеснути в долоні один раз (тоді
естафета перейде далі), чи плеснути двічі (тоді естафета зміняє напрямок руху).
·
Рух по колу. Спочатку одна дитина в колі вибирає і задає певний рух.
Наступна дитина повторює рух, і так він проходить по всьому колу, неначе хвиля.
Тоді вже інша дитина задає свій рух, який передається по колу, і так доти, доки
всі діти не «запустять» свій рух.
·
Перша дитина каже слово, яке може бути початком речення. Наступна повторює
це слово і додає наступне, і так далі. Слова мають бути граматично узгоджені,
щоб вийшло речення. Побачите, яке речення вийде у групи.
·
Схожу вправу можна зробити й на грифельній дошці. Перша дитина малює лінію,
а тоді хтось наступний продовжує її своєю. Всі діти можуть намалювати по одній
або по дві лінії. В кінці вийде малюнок, створений групою.
Багато таких ігор можна вигадати
самотужки. Вони не потребують якихось особливих допоміжних матеріалів і можуть
тривати як декілька хвилин, так і набагато довше, якщо потрібно.
Заохочуйте дітей побавитися! Дайте їм
простір для гри!
Розповідання історій. Усі діти люблять
слухати різні історії. Сила уяви дозволяє їм мандрувати до світів, де ці
історії відбуваються. Це також своєрідні «острівки» в морі щоденного стресу,
адже діти можуть просто посидіти деякий час і послухати оповідку про
зрозумілий, впорядкований світ, де зрештою все закінчується щасливо. Перед сном
варто розповідати життєрадісні історії, щоб діти могли заспокоїтись і
розвіятись.
4.
Знайдіть, створіть або придумайте «об’єкти переносу».
Дітям можуть стати в пригоді
речі, які уособлюють тих, кого вони люблять, щоб впоратися з власними страхами
і станом відокремленості. Тому дітям бажано мати такі «об’єкти переносу»,
наприклад, невеличку іграшку, яку їм подарував тато, або фотографію мами. Слід
дозволити дітям мати ці об’єкти при собі повсякчас, куди б вони не йшли.
Для дітей молодшого віку лялька,
ведмедик або навіть якийсь особливий клаптик тканини можуть бути невід’ємною
запорукою відчуття безпеки. Дітям, в яких немає таких допоміжних «об’єктів
переносу», можна запропонувати придумати або створити для себе такий
об’єкт.
5.
Запропонуйте форми самовираження.
Говоріння й слухання.У дітей має бути
дорослий, до якого вони можуть звернутися, щоб поговорити про свої страхи або
проблеми. Заохочуйте дітей розповідати, як вони себе почувають, висловлювати
свої переживання й почуття. Дітям необхідно мати можливість поговорити про
жахіття, які вони пережили. Але не примушуйте їх говорити – просто
запропонуйте. Дозвольте дітям задавати питання і відповідайте на них
максимально чесно та прямо.
Рольові ігри. Деякі діти можуть не
захотіти говорити про те, що з ними сталося. Однак у своїх іграх вони часто
розкривають те, що обтяжує їхню свідомість, відтворюючи свій досвід через ролі,
граючи разом з іншими дітьми або з фігурками, ляльками чи плюшевими іграшками.
Ці рольові ігри можуть допомогти інтегрувати ситуацію та почуття, пов’язані з
нею.
Малювання олівцями й
фарбами. Багато дітей можуть висловити свій стан, як тільки у них в руках
опиняться фломастери і аркуш паперу. Дозвольте дітям створювати такі маленькі витвори
мистецтва. Ви можете спробувати поговорити з деякими дітьми про їхні малюнки –
але не змушуйте їх. Іноді малювання стає для дитини єдиною можливою формою
самовираження.
Щоденник. Дітям старшого віку часто
буває простіше висловитися в письмовій формі. Слід заохочувати дітей вести
щоденник – цьому «другу» вони можуть у будь-який момент розповісти все, що
захочуть. Можливо, хтось із них навіть «задокументує» цілком серйозні звіти про
перебіг ситуації.
6.
Піклуйтесь про себе!
Підтримка, яку ви надаєте дітям поруч з
вами у такі важкі часи, має величезне значення для них! Але, будь ласка, не
забувайте про власні потреби. Подбайте про те, щоб у вас був час відпочити, й
набратися сил. Крім того, знайдіть когось, з ким ви можете поговорити про те,
ви самі зараз переживаєте.
Куди
телефонувати у випадках домашнього насильства
- Національна
поліція – 102 для
повідомлення про факт насильства
- Урядовий
контактний центр – 15 47,
де цілодобово надають інформаційні, психологічні та юридичні
консультації чоловікам та жінкам, які потерпіли від домашнього
насильства, насильства за ознакою статі, консультують з питань
насильства стосовно дітей або загрози вчинення такого насильства
- Система
безплатної правової допомоги – 0 800 213
103
- Національна
«гаряча лінія» з питань запобігання домашньому насильству, торгівлі
людьми та гендерній дискримінації – 0 800 500 335 або 116 123
про стан реалізації Стратегії впровадження гендерної
рівності у сфері дошкільної освіти
та виконання операційного плану заходів з її
реалізації
станом на 15 березня 2024 року
у Бабайківському ЗДО «Барвінок»
(назва закладу освіти)
Найменування
завдання |
Найменування
заходу |
Строк
виконання |
Очікуваний
результат |
Відповідальні
виконавці |
Стан
виконання |
Стратегічна
ціль 2. Посилення ролі закладів освіти у
координації дій суб’єктів реалізації державної політики щодо забезпечення
рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у сфері освіти, запобігання та
протидії насильству і дискримінації та вдосконалення освітнього процесу на
засадах рівності прав та можливостей жінок і чоловіків, поваги до людської
гідності, недискримінації, інклюзивності та протидії насильству, зокрема за
ознакою статі |
|||||
10. Розроблення і запровадження гендерно чутливої
політики та програми для формування недискримінаційного освітнього середовища
у закладах дошкільної, загальної
середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової
передвищої, вищої та післядипломної освіти з урахуванням Концепції реалізації
державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова
українська школа” на період до 2029 року, схваленої розпорядженням Кабінету
Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 988 (Офіційний вісник України, 2017
р., № 1, ст. 22), створення безбар’єрного, інклюзивного середовища, дружнього
до сімей з дітьми та маломобільних груп населення |
1) проведення аналізу наявних гендерно чутливих
політик у вітчизняних та зарубіжних закладах освіти, громадських організаціях |
2023-2024 роки |
сформовано освітнє середовище у закладах
дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної),
фахової передвищої, вищої та післядипломної освіти з урахуванням вимог до
нової української школи, безбар’єрного, інклюзивного середовища, дружнього до
сімей з дітьми та маломобільних груп населення |
заклади освіти |
Запроваджено програму недискримінаційного
освітнього середовища у закладі дошкільної освіти: - вихователі сприяють вихованню у хлопців і дівчат , дружніх
стосунків-проводяться спільні ігри,квести |
2) розроблення типових гендерно чутливих політик
для закладів освіти |
2024 рік |
Створено безбар’єрне, інклюзивне середовище,
дружнє до сімей з дітьми та маломобільних груп населення: створено інклюзивну групу, в якій дитина,разом із
вихованцями старшої групи навчається, гра, бере участь у підготовці до свят |
|||
3) проведення для закладів освіти
інформаційно-роз’яснювальної кампанії щодо прийняття та впровадження гендерно
чутливих політик та програм, а також науково-практичних конференцій та інших
заходів з обміну та поширення досвіду |
2023-2024 роки |
Вихователі
проводять з дітьми інформаційно-роз’яснювальні бесіди щодо дружного ставлення
до дитини з інклюзивної групи. |
|||
11. Використання інноваційних педагогічних
технологій, форм та методів навчання/виховання, що сприяють створенню та
підтримці у навчанні/ вихованні атмосфери взаємоповаги, взаємодії,
колегіальності та інклюзивності, унеможливлюють дискримінаційне (несправедливе,
упереджене) ставлення один до одного всіх суб’єктів освітнього процесу |
проведення заходів з обміну та поширення досвіду
щодо гендерно чутливих політик та програм для формування недискримінаційного
освітнього середовища, інноваційних педагогічних технологій, форм та методів,
що сприяють створенню та підтримці у навчанні/вихованні атмосфери
взаємоповаги, взаємодії, колегіальності та інклюзивності, унеможливлюють
дискримінаційне (несправедливе, упереджене) ставлення один до одного всіх
суб’єктів освітнього процесу |
2023-2024 роки |
підвищено кваліфікацію/ поінформованість
педагогічних (науково-педагогічних) працівниць/працівників |
заклади освіти |
Ассистент -вихователя з інклюзії бере участь в
онлайн- конференціях гендерно чутливих політик та інших заходах з обміну та
поширення досвіду |
13. Виховання з урахуванням принципу забезпечення
рівних прав та можливостей жінок і чоловіків як пріоритетного завдання з
виховної роботи закладів дошкільної,
загальної середньої, позашкільної, спеціалізованої, професійної (професійно-технічної),
фахової передвищої, вищої та післядипломної освіти |
проведення аналізу документів (програм, планів,
рекомендацій тощо), узагальнення результатів аналізу та розроблення
рекомендацій за рівнями освіти щодо забезпечення рівних прав та можливостей
жінок і чоловіків |
2023-2024
роки |
забезпечено здійснення виховного процесу як
частини цілісного педагогічного процесу у закладах освіти з урахуванням
принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків |
заклади
освіти |
З
учасниками освітнього процесу проводяться бесіди( в ігровій формі) щодо запобігання
та протидії будь-якій дискримінації. Вихователями впроваджуються практики інклюзивності
у сфері освіти як основи для подолання наслідків військових дій
і післявоєнної відбудови України. |
15. Упровадження сертифікаційних тренінгових
програм та програм підвищення кваліфікації педагогічних працівниць/
працівників та перепідготовки кадрів з питань забезпечення рівних прав та
можливостей жінок і чоловіків |
1) розроблення типової програми підвищення
кваліфікації з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і
чоловіків |
2023 рік |
створено умови для підвищення кваліфікації та сертифікації
за відповідними сертифікаційними програмами затверджено тренінгові та сертифікаційні програми |
заклади освіти |
Старша
медична сестра та Асистент-вихователя з інклюзії підвищують рівень досвіду
завдяки дистанційним вебінарам:»Іклюзія у ЗДО :шляхи реалізації, теоретичні
засади та практичні програми», »Ведення поширених психічних розладів на
первинному рівні медичної допомоги із використанням керівництва mhGAP» |
2) розроблення тренінгових та сертифікаційних
програм та програм підвищення кваліфікації педагогічних працівниць/
працівників |
-“- |
Вихователі груп мають вільний інтернет доступ і
відповідне обладнання до отримання інформації і підвищення рівня освіти щодо
програм по інклюзії і гендерно чутливих політик. |
|||
17. Сприяння у
закладах дошкільної освіти заохоченню хлопців і дівчат до спільної
господарсько-побутової праці, спільних занять/ігор, спільного користування
ігровим/навчальним інвентарем |
проведення аналізу освітніх програм, обміну та
поширення досвіду щодо заохочення хлопців і дівчат до спільної
господарсько-побутової праці, спільних занять/ігор, спільного користування
ігровим/навчальним інвентарем |
2023-2024 роки |
підвищено кваліфікацію/ поінформованість
педагогічних (науково-педагогічних) працівниць/ працівників |
заклади освіти |
У ЗДО
постійно проводяться спільні підготовки до свят, спільні ігри на
подвір'ї, спільні заняття у групах, з метою виховання у хлопців і дівчат
гендерної рівності |
21. Реалізація у закладах освіти спільних
просвітницьких соціально-розвивальних проектних ініціатив, спрямованих на
подолання стереотипів та дискримінації за ознакою статі |
проведення інформаційно-роз’яснювальної кампанії
щодо можливостей реалізації спільних з міжнародними та вітчизняними
інституціями просвітницьких соціально-розвивальних проектних ініціатив,
спрямованих на подолання стереотипів та дискримінації за ознакою статі |
2023-2024
роки |
підвищено кваліфікацію/ поінформованість
педагогічних (науково-педагогічних) працівниць/ працівників |
заклади освіти |
Вихователі,асистент-вихователя, та старша медична
сестра підвищують рівень поінформованості завдяки «КРАЩІ ПРАКТИКИ
ІНКЛЮЗІЇ «Марія Ясеновська, Олена Зіненко |
23. Недискримінаційна комунікація у взаємодії
учасниць і учасників освітнього процесу |
проведення інформаційно-роз’яснювальної кампанії
щодо недискримінаційної комунікації у взаємодії учасниць і учасників
освітнього процесу |
2023-2024
роки |
підвищено кваліфікацію/ поінформованість
педагогічних |
заклади освіти |
Підвищення поінформованості педагогічних працівників проводиться шляхом
підбірки книг для прочитання: Підбірка книг для роботи із травмами 1. ЛевінПітер.
«Пробудження тигра – зцілення травми» 2. Пітер
А. Левін - "Зцілення від травми" 3. Калшед
Д. «Внутрішній світ травми» Підбірка книг з роботи у кризових ситуаціях: 1. Зінов'єва Н. О., Михайлова Н. Ф. «Психологія та психотерапіянасильства. Дитина в кризовій ситуації» 2. Крукович Є. І., Ромек В. Г. « Кризовеневтручання» 3. Малкіна-Пих І. Г. «Психологічна
допомога в кризових ситуаціях»
|
24. Формування навичок безпечної взаємодії з
інформаційно-комунікаційним середовищем, що надає доступ до принизливого
контенту сексуального або насильницького характеру, який може бути шкідливим |
проведення заходів з обміну та поширення досвіду
щодо формування навичок безпечної взаємодії з інформаційно-комунікаційним
середовищем, що надає доступ до принизливого контенту сексуального або
насильницького характеру, який може бути шкідливим |
2023-2024
роки |
підвищено кваліфікацію/ поінформованість
педагогічних |
заклади
освіти |
·
Поінформованість
педагогічних працівників відбувається шляхом перегляду літератури, сайтів на
задану тему (Як організувати безпечний інтернет-простір для дітей
пам’ятка для педагогів.pdf 199
КБ) Проводиться формування навичок у дітей щодо безпечної взаємодії з
інформаційно-комунікаційним середовищем, що надає доступ до принизливого
контенту сексуального або насильницького характеру, який може бути шкідливим
, щляхом бесід з ними і їх батьками, стосовно вибору мультиків та інформації
для перегляду в інтернет просторі. |
25. Збалансування з урахуванням принципу
забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків: у
закладах дошкільної освіти – предметно-розвивального середовища, процесу
добору іграшок, облаштування осередків діяльності (ігрових зон), доступу
дітей до обладнання з урахуванням їх інтересів, без закріплення за статевою
ознакою та із забезпеченням однакових можливостей у доступі до різних
іграшок, спортивного інвентарю тощо; у закладах загальної середньої, спеціалізованої,
професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти -
візуальної та навчальної складових з урахуванням інтересів, можливостей та
здобутків всього учнівства/ студентства із забезпеченням однакового доступу
до навчального приладдя, спортивного інвентарю тощо |
проведення науково-практичних конференцій та
інших заходів з обміну та поширення досвіду щодо збалансування з урахуванням
забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків |
2023-2024
роки |
підвищено кваліфікацію/ поінформованість
педагогічних |
заклади
освіти |
У групах облаштовані ігрові зони для дітей з
урахуванням їх інтересів, без закріплення за статевою ознакою та із
забезпеченням однакових можливостей у доступі до різних іграшок:дівчата і
хлопчики граються разом ляльками, посудом для приготування для дитячої кухні,
машинками,роботами, розмальовують розмальовки різнх казкових героїв. Вихованці мають вільний доступ до спільного
спортивного інвентарю-м'ячів, обручів тощо. |
26. Сприяння участі членів родини здобувачок і
здобувачів освіти у просвітницьких заходах щодо забезпечення рівних прав та
можливостей жінок і чоловіків (привернення уваги до нав’язування стереотипів
за ознакою статі через інформаційне оточення, дитячу літературу, марковані за
ознакою статі іграшки та одяг; ознайомлення із різноманітними проявами
сексизму тощо) |
розроблення інформаційних матеріалів, методичних
посібників, проведення тренінгів, занять для батьків з подолання гендерних
стереотипів і формування гендерної культури |
2023-2024
роки |
підвищено кваліфікацію/ поінформованість
педагогічних (науково-педагогічних) працівниць/ працівників |
заклади освіти |
Батьки
здобувачів освіти інформуються ,шляхом онлайн повідомлень та інформаціїї у
батьківських куточках що різноманітних
проявів сексизму, а також забезпечення рівних прав та можливостей жінок і
чоловіків. Вихователям запропонована література для
самостійного опрацювання «Гендерна соціалізація молодших школярів» В.П.
Кравець |
30. Проведення у закладах дошкільної освіти антидискримінаційної експертизи
програм (комплексних, парціальних), дитячої та методичної літератури
(навчально-методичних, методичних посібників; методичних рекомендацій;
навчальних посібників, хрестоматійних збірок, альбомів, робочих зошитів для
дітей; наочних посібників); програм і посібників для роботи з особами з
особливими освітніми потребами |
проведення антидискримінаційної експертизи
програм та їх доопрацювання за результатами експертизи |
2022-2024 роки |
забезпечено здійснення освітнього процесу відповідно
до програм з урахуванням принципу забезпечення рівних прав та можливостей
жінок і чоловіків |
заклади освіти |
У ЗДО проведені антидискримінаційної експертизи
програм ,дитячої літератури, робочих
зошитів для дітей, програм і посібників для роботи з особами з особливими
освітніми потребами, з метою знищення проявів дискримінації, в
основі яких – стереотипи. |
34. Організація у закладах дошкільної освіти освітнього процесу, спрямованого на
оволодіння дівчатами і хлопцями рядом варіативних моделей поведінки для їх
успішної подальшої самореалізації; надання суб’єктам навчально-виховного
процесу інформації щодо можливості професійного самовизначення без обмеження
їх рамками “жіночих/чоловічих” професій |
проведення інформаційно-консультаційних
зустрічей, вебінарів щодо аналізу і формування гендерно чутливого освітнього
середовища у закладах дошкільної освіти, відмови від принципу “прихованої
статевої профорієнтації”, організації навчально-виховної (ігрової)
діяльності, спрямованої на оволодіння дівчатами і хлопцями рядом варіативних
моделей поведінки для їх успішної подальшої самореалізації, виключення із
комунікативних стратегій педагогів закладів дошкільної освіти вербальних
вказівок на невідповідність дітей нормам статевої поведінки та вживання на
заняттях гендерно чутливих мови/мовлення, виявлення і нейтралізації гендерних
стереотипів |
2023-2024
роки |
підвищено кваліфікацію/ поінформованість
педагогічних (науково-педагогічних) працівників/ працівниць |
заклади освіти |
вихователі
з хлопцями і дівчатами разом проводять
квести і майстер- класи по виготовленню пиріжків, догляду за
маленькими дітьми ; вихователь пропонує дітям побути у ролі водія,
електрика тощо |
40. Забезпечення міжособистісної взаємодії на
основі здатності приймати унікальність і потреби кожної людини для співпраці
у процесі забезпечення загального блага і суспільного добробуту |
проведення занять/уроків/заходів, конференцій,
тренінгів, які сприяють кращому розумінню унікальності і значимості кожної
людини |
2023-2024
роки |
підвищено рівень міжособистісної взаємодії
учасниць/ учасників освітнього процесу, прийняття унікальності і потреб
кожної людини |
заклади освіти |
З вихованцями ЗДО проводяться бесіди, щодо унікальність
і потреби кожної людини на прикладі героїв казок, а також виготовля спільних
робіт із пластеліну, спільних малюнків |
41. Проведення уроків/заходів, які сприяють
кращому розумінню унікальності і значимості кожної людини, що допомагає
пізнавати світ, збагачувати свідомість у співпраці та довірі |
розроблення методичних рекомендацій для закладів
усіх форм освіти з проведення уроків, організаційно-методичних та
просвітницьких заходів відповідно до розроблених рекомендацій |
2023-2024 роки |
підвищено рівень розуміння учасницями/ учасниками освітнього процесу унікальності
і значимості кожної людини |
заклади освіти |
|
42. Систематизація наявних напрацювань, досвіду
впровадження, а також включення академічних текстів з питань забезпечення
рівних прав та можливостей жінок і чоловіків до Національного репозитарію
академічних текстів та розміщення узагальненої інформації на офіційному
веб-сайті МОН, веб-сайтах підприємств, установ та організацій, що належать до
сфери управління МОН, та закладів освіти для забезпечення можливості
використання під час підготовки майбутніх фахівчинь і фахівців |
підготовка інформаційних повідомлень на основі
наявних напрацювань, досвіду впровадження рівних прав і можливостей жінок і
чоловіків та систематизації напрацювань і включення до Національного
репозитарію академічних текстів та розміщення інформації на офіційному
веб-сайті МОН, |
2023-2024 роки |
забезпечено широкий доступ до напрацювань,
досвіду впровадження, академічних текстів з питань забезпечення рівних прав
та можливостей жінок і чоловіків та підвищено рівень поінформованості про
мету та можливості їх використання в освітньому процесі |
заклади освіти |
забезпечено широкий доступ до напрацювань, досвіду впровадження:
запропоновані сайти для опрацювання вихователями https://reposit.nupp.edu.ua ›
bitstream › PoltNTU
PDF автор ВВ Юшко · 2021 — забезпечення рівних
прав та можливостей жінок і чоловіків та радника з питань забезпечення
рівних прав та можливостей жінок і чоловіків,
https://www.lvduvs.edu.ua ›
2-gender-policy
PDF організаційне забезпечення розроблення
та впровадження політики гендерної рівності та сприяння Державній програмі забезпечення рівних
прав та можливостей жінок ...
|
45. Забезпечення нормативно-правової підтримки та
сертифікованих експерток і експертів, які проводять антидискримінаційну
експертизу освітнього контенту щодо його відповідності принципу забезпечення
рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, розроблення і впровадження необхідних
процедур |
1) проведення навчання або підвищення
кваліфікації і підтвердження сертифікації за сертифікаційною програмою
експертом і експертів з недискримінаційного підходу в освіті |
2023 рік |
підвищено рівень гендерної культури педагогічних,
науково-педагогічних та наукових працівниць/ працівників |
заклади освіти |
підвищено рівень гендерної культури вихователів шляхом запропонованої
літератури
PDF забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків: – Харків: Райдер,
2010. – 2015 с. (http://krona.org ... 204 сторінки
|
2) внесення до нормативно-правових документів
змін щодо участі сертифікованих експерток і експертів у проведенні
інституційного аудиту закладів освіти |
2023-2024 роки |
розроблено/оновлено нормативні документи |
-“- |
|
|
46. Визначення компонента забезпечення рівних
прав та можливостей жінок і чоловіків складовою частиною концепції
національного виховання і культурно-просвітницької роботи, формування
компетентності із забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків |
1) визначення компонента забезпечення рівних прав
та можливостей жінок і чоловіків як складової частини концепції національного
виховання і культурно-просвітницької роботи |
2023-2024 роки |
розроблено/оновлено нормативні документи |
заклади освіти |
|
2) проведення організаційно-методичних та
просвітницьких заходів щодо внесеного компонента |
-“- |
підвищено кваліфікацію/ поінформованість
педагогічних (науково-педагогічних) працівниць/ працівників |
-“- |
Заплановано на 2024 рік проведення
організаційно-методичних та просвітницьких заходів щодо внесеного компонента |
|
2) розроблення положення про постійно діючу
комісію з проведення експертизи навчально-методичної літератури |
-“- |
|
|||
Стратегічна
ціль 3. Посилення компетенції і можливості професійної спільноти фахівчинь і
фахівців з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків,
розширення міжнародного співробітництва у напрямі забезпечення рівних прав та
можливостей жінок і чоловіків |
|||||
58. Забезпечення відповідності освітньої
діяльності з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків
таким вимогам (одній з них), як наявність у педагогічних
(науково-педагогічних) працівниць/ працівників закладів освіти та/або
суб’єктів підвищення кваліфікації практичного досвіду проведення гендерного
аудиту та/або аналізу, антидискримінаційної експертизи; досвіду
консультування центральних та місцевих органів виконавчої влади з питань
забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків; досвіду участі у
міжнародних проектах та/або організаціях, діяльність яких пов’язана з
розв’язанням проблем дискримінації за ознакою статі |
включення до ліцензійних вимог забезпечення
відповідності освітньої діяльності принципу забезпечення рівних прав та
можливостей жінок і чоловіків |
2023-2024 роки |
підвищено спроможність педагогічних
(науково-педагогічних) працівниць/ працівників закладів освіти та/або
суб’єктів підвищення кваліфікації щодо проведення гендерного аудиту та/або
аналізу, антидискримінаційної експертизи, консультування центральних та
місцевих органів виконавчої влади з питань рівних прав та можливостей жінок і
чоловіків, участі у міжнародних проектах та/або організаціях, діяльність яких
пов’язана з розв’язання проблем дискримінації за ознакою статі |
заклади освіти |
Заплановано на 2024 рік проведення гендерного
аудиту |
68. Розміщення
на веб-сайтах закладів освіти інформації щодо реалізації Стратегії впровадження гендерної рівності
у сфері освіти до 2030 року |
1) проведення інформаційно-консультаційних
зустрічей, вебінарів щодо планування діяльності закладів освіти з реалізації
Стратегії впровадження гендерної рівності |
2023-2024
роки |
забезпечено широкий доступ до інформації на
веб-сайтах закладів освіти щодо
реалізації Стратегії впровадження гендерної
рівності у сфері освіти до |
заклади
освіти |
На веб сайті
Бабайківського ЗДО «Барвінок» розміщено інформацію щодо реалізації
стратегії впровадження гендерної рівності до 2030 року |
2) розроблення рекомендацій щодо висвітлення
інформації про діяльність закладу освіти |
-“- |
підвищено кваліфікацію/ поінформованість
адміністрацій закладів освіти |
заклади
освіти |
|
|
69. Запровадження під час прийому на роботу
працівниць/працівників у сфері освіти (зокрема під час призначення їх на
керівні посади) обов’язкового підвищення кваліфікації з питань забезпечення
рівних прав та можливостей жінок і чоловіків |
розроблення рекомендацій щодо передбачення у
колективних договорах закладів освіти усіх рівнів питання забезпечення рівних
прав та можливостей жінок і чоловіків |
2023-2024
роки |
підвищено кваліфікацію/ поінформованість
адміністрацій закладів освіти, педагогічних (науково-педагогічних)
працівниць/ працівників |
заклади
освіти |
У ЗДО
запроваджено під час прийому на роботу працівниць/працівників обов’язкового
підвищення кваліфікації з питань забезпечення рівних прав та можливостей
жінок і чоловіків |
Стратегічна
ціль 4. Забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, запобігання та
протидія будь-якій дискримінації, впровадження практик інклюзивності у сфері
освіти як основи для подолання наслідків військових дій і післявоєнної
відбудови України |
|||||
73. Посилення освітніх спроможностей щодо
протидії насильству, в тому числі за ознакою статі, подолання його наслідків
та забезпечення гарантій його неповторення шляхом впровадження спеціальних
напрямів роботи психологічної, медичної та інших служб, розширення співпраці
з правоохоронними органами та органами правосуддя |
проведення заходів щодо протидії насильству, в
тому числі за ознакою статі, подолання його наслідків та забезпечення
гарантій неповторення шляхом впровадження спеціальних напрямів роботи
психологічної, медичної та інших служб, розширення співпраці з правоохоронними
органами та правозахисним сектором громадянського суспільства та системою
відновлювального правосуддя |
2023-2024 роки |
підвищено кваліфікацію/ поінформованість
адміністрацій закладів освіти, педагогічних (науково-педагогічних)
працівниць/ працівників |
заклади освіти |
Працівників ЗДО поінформовано щодо протидії
насильству, в тому числі за ознакою статі, подолання його наслідків та
забезпечення гарантій неповторення, шляхом проведення бесіди з психологом та
лікарем, що є у закладі, та надання їм тел. для звязку у разі необхідності із
психологічною та медичною службою, правоохороними органами |
80. Підвищення рівня обізнаності про зв’язок
гендерних питань і питань безпеки, відповідних стандартів та практики на
національному та міжнародному рівні |
проведення інформаційно-просвітницьких кампаній
про зв’язок гендерних питань і питань безпеки |
2023-2024
роки |
підвищено кваліфікацію/ поінформованість
адміністрацій закладів освіти, педагогічних (науково-педагогічних)
працівниць/ працівників |
заклади освіти |
Заплановані проведення
інформаційно-просвітницьких кампаній про зв’язок гендерних питань і питань
безпеки у 2024 році |