Батьківський лекторій

Звіт керівника про роботу

 

ЗДО

«Барвінок»

за 2022-2023 навчальний рік(робота дистанційно)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Організація освітньої діяльності в дошкільному навчальному закладі  «Барвінок» в  2022-2023  навчальному році здійснювалась відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти, Концепції Національно-патріотичного виховання дітей та молоді, Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234, Наказу Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності», інструктивно-методичного листа Міністерства освіти і науки України від 13.06.2018 №1/9-386 «Щодо особливостей організації діяльності закладів дошкільної освіти .

  В основу планування роботи закладу було покладено принципи актуальності, наступності, перспективності, системності заходів, що сприяло реалізації поставлених освітніх завдань, підвищенню якості навчально-виховного процесу в ЗДО. Навчально-виховний процес  здійснювався за комплексною програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» та парціальними програмами

- «Грайлик», програма з організації театралізованої діяльності в дошкільному навчальному закладі (авт.: Березіна О. М., Гніровська О. З.,   Линник Т. А.);

- «Радість творчості», програма художньо-естетичного розвитку дітей раннього та дошкільного віку (авт.: Борщ Р. М., Самойлик Д. В.);

- « Англійська мова для дітей дошкільного віку», програма для дітей старшого дошкільного віку, методичні рекомендації (авт.: Інна Кулікова, Тетяна Шкваріна. ).

-«Цікаві шашки» програма для дітей старшого дошкільного віку.

-«Мудрі шахи» програма для дітей старшого дошкільного віку.

Варіативна складова Базового компонента реалізовується за чинними парціальними програмами з освітніх ліній «Іноземна мова», та «Петриківський розпис» з урахуванням потреб розвитку дітей та побажань батьків чи осіб, які їх замінюють. В дошкільному закладі працюють гуртки англійської мови (Сумська Н,В.), та Петриківський розпис.( Лоза Л.О.)

Протягом 2022-2023 н.р. педагогічний колектив дошкільного закладу працював дистанційно над реалізацією проблемної теми «Розвиток креативного мовлення одна із важливих завдань словесної творчості». Пріоритетними завданнями роботи закладу визначені:

 

1.Працювати над обласним науково-методичним проектом"Педагогічні стратегії розвитку самоефективної особистості в освітньому просторі Нової української школи" 

«Модель «4К» у розвитку sofl skills навичок як основа формування самоефективності особистості дошкільників – майбутніх першокласників в освітньому просторі Нової української школи (2022-2023р.р.)

2.Створити належні умови для отримання дітьми якісної дошкільної освіти через компетентність і практичну готовність педагогів працювати в умовах реалізації особистісно орієнтованої моделі дошкільної освіти шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій з метою реалізації принципів гуманізації та індивідуалізації, інтегративності педагогічного процесу в дошкільному навчальному закладі.

 

3.Реалізувати освітню лінію “Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі” шляхом інтеграції змісту дошкільної освіти через формування у дітей пошуково-дослідницьких умінь, елементарних математичних уявлень, цілісної картини світу, компетентної поведінки у різних життєвих ситуаціях і здатність застосовувати отримані знання у практичній діяльності (ігровій, трудовій, сенсорно-пізнавальній, математичній тощо).

 

4.Здійснювати освітній процес в групах старшого дошкільного віку на принципах наступності та перспективності з метою забезпечення єдності, взаємозв’язку та наскрізної узгодженості його мети, змісту, методів, форм організації з освітнім процесом дітей молодшого шкільного віку відповідно до Базового компонента дошкільної освіти і Державного стандарту початкової освіти.

 

5.Забезпечити становлення особистості дитини-дошкільника, її фізичний, комунікативний, пізнавальний, соціально-моральний, художньо-естетичний, креативний, мовленнєвий розвиток, набуття практичного досвіду шляхом формування різних компетентностей (згідно Базового компонента дошкільної освіти) через провідні види діяльності дошкільників.

 

6.Формувати високий рівень збереження, підтримки і збагачення фізичного, психічного, соціального і духовного здоров’я дітей в умовах дошкільного закладу освіти і сім’ї.

 

7.Продовжувати спрямовувати впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у практику роботи педагогів дошкільного навчального закладу з дітьми.

ЗДО відповідає запитам батьків. Режим роботи 5- ним робочим тижнем, за режимом роботи 10,5 годин: з 7.00 – 17.30. Дошкільний навчальний заклад є комунальним закладом, тому матеріальне та фінансове забезпечення гарантує місцевий бюджет. Заклад повністю забезпечено твердим та м’яким інвентарем, посудом. Завдання адміністрації полягає у оптимальному його прогнозуванні, плануванні та цільовому використанні Я вдячна батькам, які допомагають нам у проведенні ремонтних робіт у групах на території ЗДО, створюють затишок та комфорт для дітей. Ми маємо задовільну матеріально-технічну базу, наш заклад користується попитом серед батьків, колектив може і хоче працювати, тому ми ставимо перед собою досить нові завдання

Наш навчальний заклад повністю забезпечений кваліфікованими педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом. У закладі працює 6 педагогічних працівників . З них мають :

кваліфікаційну категорію «спеціаліст» - 6

Дошкільна навчальна установа розташована у  приміщенні старої школи,
має у своєму складі 2 різновікові групи.

 В усіх группах виховувалося 39 дітей

Головна мета закладу:

- Забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку

- Діяльність закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти : збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей; формування їх особистості , розвиток творчих здібностей та нахилів; забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту ; виховання потреби в самореалізації та самоствердженні.

 

 

У річному плані роботи дошкільного навчального закладу були передбачені різні дієві форми роботи з педагогічними кадрами. Актуальні  питання підвищення фахової майстерності педагогів обговорювалися на нарадах при директору, семінарах-практикумах, під час проведення групових та індивідуальних консультацій для вихователів. Також педагоги дошкільного закладу значно підвищили свій професійний рівень. За цей проміжок часу було максимально активізовано діяльність педагогів, створено необхідні умови для їх творчих пошуків, безперервного вдосконалення фахової майстерності.  Організовуючи навчальну діяльність вихователі систематично використовували творчі ігри, поєднували вербальні, наочні, практичні методи.

Кількісний та якісний аналіз цих заходів показав, що всі вони мали науково-методичний та пізнавальний характер і були спрямовані на усунення недоліків, виявлених в 2022-2023 н.р.

В дошкільному навчальному закладі функціонує музичний та спортивний зали. Зали та групові приміщення утримуються в в належному стані, забезпечені необхідними меблями та м’яким інвентарем. Спортивний зал має все необхідне обладнання, дрібний інвентар, атрибути до рухливих ігор. Музичний зал має необхідні музичні інструменти, гарне естетичне оформлення. Педагоги постійно піклуються естетичним станом груп та залів.

Разом з тим обладнання спортивного та музичного залів, групових приміщень потребує подальшого поповнення відповідно до до Типового переліку обов’язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок у дошкільному навчальному закладі.

Навчально–виховний процес у групах дошкільного закладу здійснюється відповідно до програми розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля». Групові приміщення забезпечені необхідним педагогічним обладнанням та дидактичним матеріалом відповідно до вимог програми. У вікових групах створено ігрові зони, національні куточки, куточки природи, книги, самостійної діяльності, зони сюжетних ігор. Педагогами кожної групи накопичено та систематизовано весь дидактичний (демонстраційний та роздавальний), наочний матеріали для організацій навчально – виховного процесу з дітьми відповідного дошкільного віку. Кожна вікова група має достатньо дидактичного матеріалу та методичних посібників для здійснення педагогічного процесу та користується матеріалами методичного кабінету.

Правильно організоване предметно-розвивальне середовище, належна матеріальна база, створення умов для повноцінного, своєчасного та всебічного розвитку є пріоритетними у роботі всіх підрозділів дошкільного закладу. Слід зазначити, що виходячи із вище зазначених завдань, всі працівники прагнуть зробити дитячі осередки  привабливими та безпечними, педагогічно-доцільними, функціональними та затишними.  Як результат, за рахунок виділених коштів відділом освіти Царичанської селищної ради проведений:

-  поточний ремонт групової та туалетної кімнати для дітей;

-  поточний ремонт підлоги коридорів будівлі;

-  поточний ремонт харчоблоку;

-  частковий ремонт павільйонів;

- облаштовано середньо-старшу групу двоярусними ліжками;

-  проведена заміна піску .

В зв’язку зведенням карантину  по COVID-19 для батьків були розроблені та виготовлені санбюлетні на тему: «Скільки часу живе вірус», «Як знизити ризик інфікування коронавірусом», «Коронавірус: профілактика інфікування і поширення», «Симптоми як не захворіти кому потрібна медична маска». Розроблення та виготовлення  інформаційних пам’яток: « Безпека харчових продуктів, стандартна методика обробки кистей рук антисептиком. Правила прийому дітей до дитячого садка в умовах карантину. Серед батьківської громади пропагується  здоровий  спосіб життя. Проводяться бесіди, консультації, поновлюються санбюлетні, ширми, папки з порадами із зазначеного питання. Питання щодо зниження рівня захворюваності заслуховувались на виробничих нарадах,  Систематично здійснюється контроль за організацією рухового режиму дітей, проведенням фізкультурно –  оздоровчих заходів, дотримання режиму дня та навчальних навантажень відповідно до віку дітей. З батьками вихованців проведені бесіди, лекції, консультації щодо профілактики травматизму, гострих кишкових інфекцій, харчових отруєнь, отруєння рослинами і грибами, на тему «COVID – 19 та інші.

Вихователі, співпрацюючи з вчителями, планували підготовчі заняття  за тематичними блоками, закріплюючи навчальний матеріал, що забезпечило достатній  рівень проходження адаптації дітей  до шкільного життя та якісне засвоєння  програмового матеріалу.

Основним пріоритетним завданням для педколективу є навчання виховання дітей 5-років, їх повноцінне фізичне, психічне здоров’я, належна підготовка до навчання в школі. За результатами діагностики  з 15 дітей мають:

Високий рівень--------------3дитина – 20%

Достатній рівень ---------- 10дітей – 67%

Середній рівень ------------  2дітей – 13%

Низький рівень_________   0   -    0%

У закладі створено оптимальні умови для харчування дітей.  Харчоблок та допоміжні приміщення відповідають санітарно-гігієнічним нормам. Харчоблок забезпечено повністю кухонним та технологічним інвентарем.   Харчоблок працює в належному режимі, відповідно до графіка роботи.  Забезпечене холодне та гаряче водопостачання.

Харчування дітей у закладі проводиться відповідно до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах № 298/227 від 17.04.2006 зі змінами і доповненнями. Найважливішою умовою правильної організації харчування дітей є суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог до харчоблоку та процесу приготування і зберігання їжі. З метою профілактики кишкових захворювань працівники суворо дотримуються встановлених вимог до технологічної обробки продуктів, правил особистої гігієни. Результатом є відсутність зафіксованих випадків отруєнь і кишкових захворювань дітей та відсутність зауважень з боку СЕС. Харчування здійснюється за кошти відділу освіти Царичанської селищної ради – 60%, батьків – 40% і складає    56   гривень за 1 день.

Виконання норм харчування:

Хліб-100%, борошно-100%,  крупи-100%, картопля-100%, овочі-80%,фрукти сушені-70%,кондитерські вироби-100%, цукор -100%, масло вершкове-100%, олія-100%, яйця-85%,  молоко кисломолочні продукти-45%, сир кисломолочний-55%, сир твердий- 100%, сметана-70%,  м'ясо м’ясопродукти-100%,  риба рибопродукти-100%.

Завідувачем ведеться чіткий контроль за організацію харчування дітей в закладі. На різні пори року в закладі складається перспективне двотижневе меню, складається щоденне меню-розкладка, яка розміщується в харчоблоці та вивішується меню для ознайомлення батьківською громадськістю. Набір продуктів збалансований, в меню дітей є м’ясо, риба, молочні продукти,  твердий сир, соки, овочів.. Продукти харчування, які надходять в дошкільний заклад, зберігаються у спеціальних приміщеннях. На всі продукти, які надходять по заявці-замовленню наявні сертифікати якості.

Контроль за якістю приготування їжі проводиться щоденно, про що свідчать записи у книгах бракеражу готової продукції. Щоденно виставляються добові проби. Відповідальність за якість та зберігання продуктів несе завгосп, медсестра.

Безкоштовно харчуються, діти пільгових категорій:

·                    діти, батьки які приймали участь ООС

                           ВПО ;УБД.

·                    з малозабезпечених сімей;

·                    з багатодітних сімей (50 % від вартості харчування).

 

В дошкільному закладі проводяться спортивно заходи. В кожній групі щомісяця проводиться День здоров’я. У закладі постійно проводяться загартовувальні процедури (повітряні), на заняттях з фізичної культури, під час прогулянок підтримується рухова активність дітей; проводяться дні здоров'я, розваги, у навчальні заняття вводяться фізкультхвилинки.

Створено сайт дошкільного закладу, проводиться робота щодо його поповнення Проведено роботу щодо впровадження програми «Курс: дошкілля» створено електронну адресу закладу. Скарг громадян щодо діяльності закладу до його керівника не надходило. Діяльність закладу висвітлюється на сторінках  сайту дошкільного закладу фейсбука.

У закладі забезпечено належну роботу з охорони праці та дотримання санітарно – гігієнічних норм. Працівники дошкільного навчального закладу з ними ознайомлені. У закладі видаються накази щодо організації охорони праці, щодо дотримання техніки безпеки під час проведення новорічних свят, при організації екскурсій, про посилення протипожежного захисту в осінньо – зимовий період. У ЗДО затверджено посадові інструкції відповідальних працівників за організацію роботи з питань охорони праці та проведена реєстрація їх у відповідних журналах. Розроблені інструкції з охорони праці  проведено записи у відповідних журналах. У закладі згідно з чинними інструкціями ведеться журнал вступного інструктажу та інших інструктажів з охорони праці. Проведено перевірки контурів заземлення електроустановок та опору ізоляції, складено відповідний акт. Заклад забезпечений засобами пожежогасіння, проведено заміну старих вогнегасників, складено плани – схеми евакуацій дітей та працівників на випадок пожежі. Шляхи евакуації та аварійні виходи облаштовані належним чином.

У закладі випадків травматизму дітей у 2022-2023 навчальному році не було.

Позитивним є те, що вихователі співробітництво з родинами вихованців не обмежують якісним виконанням їхнього соціального замовлення щодо нагляду, виховання та навчання дітей. Головним чином у співпраці з кожною сім’єю стало як необхідне допомогти батькам зрозуміти і сприйняти сучасні гуманістичні ідеї та орієнтири, які ґрунтуються на повазі до особистості дитини, розвитку її в процесі навчально-виховної діяльності.

Особливу роль у роботі з родинами вихованців відіграють батьки, вони допомагали в освітньо-виховній і в господарчій роботі. Батьки підтримували, розуміли, всі свої заходи спрямовуємо на поліпшення умов перебування дітей у закладі.Члени родин залучають до участі в підготовці та проведенні ранків, тематичних виставок – консультацій, «днів відкритих дверей», відкритих занять, конференцій з обміну досвідом родинного виховання.

Потрібно продовжувати  вчити педпрацівників використовувати у своїй професійній діяльності можливості комп’ютерної техніки та мережі Інтернет, забезпечувати  наступність у роботі ЗДО   та початковою ланкою освіти.

     

У закладі випадків травматизму дітей у 2020-2021 навчальному році не було.

 Впродовж 2022 року вжито системних заходів щодо модернізації матеріально-технічної бази.

Розвиток закладу освіти можливий тільки за умов засвоєння нововведень та бачення власної перспективи розвитку.

ЗМІЦНЕННЯ МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ

Значна увага приділялась збереженню та зміцненню матеріальної бази, благоустрою території.

 Були оновлені клумби кожної групи. Були  оновлені атрибути для рухливих ігор, спортивна зала.  Підводячи підсумки минулого навчального року можна стверджувати, що робота з дітьми велась систематично, цілеспрямовано, комплексно, з урахуванням вікових можливостей дітей та відповідно вимог Базової програми.

 

Головним є те, що наш дошкільний заклад прагне бути тим місцем, де діти завжди можуть фізично розвиватись, зміцнювати здоров’я, реалізовувати свої здібності, товаришувати, весело і щасливо жити.

 

 

 








                             План робота батьками                                                           1. «Розвиток життєвої компетентності дошкільнят»                                                                                                                                                                             2.  Робота дошкільного закладу в умовах карантину.

3. «Адаптація дітей в дошкільному закладі»                                                   4. Групові батьківські збори

1) Ознайомлення з вимогами програми даного віку.

2) Правила перебування дитини в д/з.

3) Охорона та збереження здоровя дітей.

5. Клуб «Молодих батьків» «Особливості адаптації»

Свята, тематичні заняття, виставки,  розваги.                         1. «Добрий день садок дитячий» (День знань)                                                    2. «Осінній вернісаж»  (виставка дитячих робіт)                      3. БЖД «Дорожня абетка»                                                        4.  Спортивні розваги   «Веселі старти»

 

протягом місяця

І тиждень

III тиждень

 

 

 

 

 

01.09

II тиждень

III тиждень

IV тиждень

 

вихователі

 

психолог

методист

вихователі

голова б/к.

психолог

Дробина Л.Г.

           

музкерівник

вихователі

вихователі

інстр.з фіз-ри

консультація

сайт

консультація

збори

 

 

 

он-лайн

 

свято

виставка

міні-зан.

свято

 

План роботи з батьками

1. Загальні батьківські збори«Взаємодія педагогів з батьками у формуванні здоров’язбережувальної компетентності дітей»                                                                                                                       

          1) Роль родинного виховання у формуванні  в дітей усвідомленого ставлення до власного здоров’я.                            

           2) Охорона життя та збереження здоров’я дітей                                 2. День відкритих дверей «Рідне село Бабайківка»                                  3. Інформаційний блок: «Яку дитину вважати соціально компетентною?», «Значення мовлення для спілкування».           

4. Провести анкетування батьків щодо вивчення і удосконалення іміджу  дошкільного закладу.                           

Свята, тематичні заняття, виставки,  розваги.                   1. Осінній ярмарок  (розвага)                                                      2. «Осіння казка»  Виставка осінніх композицій                              3. БЖД  «Не все корисне, що красиве»                                                     4. Спортивне свято «Козацькому роду нема переводу» (до свята Покрови)

 

ІІ тиждень

 

 

 

 

III тиждень

 

 

 

 

І тиждень

IV тиждень

 

ІІ тиждень

 

 

 

вихователі

 

 

 

вихователі

 

 

вихователі

 

 

вихователі

 

 

план

 

 

збори

 

 

заняття

консультація

анкетування

 

 

розвага

виставка

заняття

свято

 

.1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

.3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

План роботи з батьками

1. День здоровя за участю батьків.

2. «Що читати дітям?»

3. «Емоційні прояви дітей»

4. Групові батьківські збори

3-4р.ж.

1. Фізичний розвиток дітей раннього віку

2.Спільна робота батьків і вихователів щодо виховання у дітей патріотичних почуттів.

5-6р.ж.

1.Роль родинного виховання у розвитку  самосвідомості та патріотичних почуттів дитини.

2.Охорона та збереження здоровя дітей.                     Проведення тижня безпеки в ДНЗ (інформація)

Свята, тематичні заняття, виставки,  розваги.         1. Поетичні читання серед вихованців  та педагогів «Поетичні перлинки для Тарасика й Даринки» (вірші поетів В.Салогуба для дошкільнят)                                            2. «Будь обережний на дорозі»   ляльковий театр                                                                         3. Спортивна розвага   «Щоб не трапилось біди, будь обережним на дорозі завжди!»                                                          4. Тиждень безпеки дорожнього руху.                                                       5. Виставка малюнків «Дорога, я тебе не боюся»                     

 

 

 

ІІ тиждень

ІІ тиждень

ІІ тиждень

III тиждень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II тиждень

 

 

IV тиждень

 

IV тиждень

IV тиждень

 

 

 

 

вихователі

 

 

 

 

 

вихователі

 

 

 

 

 

 

 

 

вихователі

 

 

вихователі

 

 

 

 

 

заняття

 

 

екскурсія

 

 

консультація

консультація

збори

 

 

 

читання

 

 

театр

розвага

 

 

виставка

                           

 







Булінг – це агресивна і вкрай неприємна поведінка однієї дитини або групи дітей по відношенню до іншої дитини, що супроводжується постійним фізичним і психологічним впливом. ЗУПИНИМО БУЛІНГ РАЗОМ!!! Чи замислювалися ви, де беруть витоки комплекс жертви або потреба агресії стосовно інших. Мало хто з батьків знає про булінг чи стикається з цим явищем в дитячому садку. Чому і як дитина дошкільного віку стає жертвою булінгу? Дізнайтеся, що означає цей термін, хто може спровокувати булінг в ДНЗ та як змінюється поведінка дитини Види булінгу в дитсадку Булінг (від англ. to bull— переслідувати) — свідома агресивна поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої. Булінг у ДНЗ може проявлятися як тиск: психологічний фізичний. Часто діти застосовують і фізичний, і психологічний тиск на жертву. Наприклад, образи, приниження, ігнорування, непоступливість, погрози, побиття під час ігор. Хто провокує булінг в дитсадку: Булінг серед дітей старшого дошкільного віку в ДНЗ можуть спровокувати дорослі. Діти старшого дошкільного віку одразу сприймають ставлення авторитетних дорослих до інших і беруть це ставлення за зразок. Вони починають цькувати дитину чи дітей, якщо: Педагог або помічник вихователя: – зневажливо ставиться до дитини, яка часто плаче або невпевнена в собі – ігнорує скаргу дитини на те, що її образили однолітки – глузує із зовнішнього вигляду дитини – образливо висловлюється про дитину чи її батьків – проявляє огиду щодо фізичної або фізіологічної особливостей дитини Батьки або члени сім’ї: – б’ють та ображають дитину вдома – принижують дитину у присутності інших дітей – проявляють сліпу любов та виконують усі забаганки дитини – ставляться до своєї дитини як до неповноцінної особистості, жаліють (неповна родина, дитина хвора або має відхилення в розвитку). Усі діти потребують підтримки дорослих— батьків, вихователів та практичного психолога. Саме вони мають допомогти дітям налагодити партнерські взаємини з однолітками у групі. ЯК МІНЯЄТЬСЯ ПОВЕДІНКА ДИТИНИ ПІД ЧАС БУЛІНГУ В ДНЗ Дитина-жертва булінгу поводиться незвично. Якщо раніше вона охоче відвідувала дитячий садок, то тепер така дитина: вдома: – не хоче одягатися вранці – шукає собі будь-яку справу вдома, аби не йти до дитячого садка – просить батьків забрати її із дитячого садка раніше – плаче, вигадує хворобу або в неї дійсно підвищується температура тіла, починають боліти голова, живіт – не контактує з однолітками у дворі – грає наодинці в парку в дитячому садку: – не бере участь у сюжетно-рольових та рухливих іграх, спільній самостійній художній діяльності тощо – усамітнюється при будь-якій нагоді – часто губить свої іграшки або речі – бруднить чи псує одяг – грає поламаними іграшками – відмовляється на користь іншої дитини від головної ролі в театрілізації чигрі – не має друзів у групі. Що робити батькам: • У першу чергу заспокойтесь, і тільки після цього починайте розмову з дитиною. • Дайте відчути, що ви поруч, готові підтримати та допомогти, вислухати та захистити. • Запевніть дитину, що ви не звинувачуєте її у тому, що відбувається, і вона може говорити відверто. • Пам’ятайте, що дитині може бути неприємно говорити на цю тему, вона вразлива у цей момент. Будьте терплячими та делікатними. • Запропонуйте подумати, які дії допоможуть дитині почуватися у більшій безпеці зараз (наприклад, бути певний час ближче до дорослих, не залишатися довго у ЗДО тощо). • Розкажіть дитині, що немає нічого поганого у тому, щоб повідомити про агресивну поведінку щодо когось вихователю чи помічнику вихователя. • Поясніть різницю між “пліткуванням” та “піклуванням” про своє життя чи життя друга. • Пам’ятайте, що ситуації фізичного насилля потребують негайного втручання з боку батьків та візит до адміністрації. • Важливо усвідомити, чому саме дитина потрапила у ситуацію булінгу. • Обов’язково рекомендуємо з цим звернутися до дитячого психолога. • Підтримайте свою дитину у налагодженні дружніх стосунків з однолітками. • Поясніть дитині, що зміни будуть відбуватися поступово, проте весь цей час вона може розраховувати на вашу підтримку. Пам'ятайте: дитина, що стала учасником цькування (нападник, спостерігач або жертва), яку б позицію вона не дотримувалась при цьому, потребує серйозної роботи з дитячим психологом Дуже часто діти в садочку страждають від різноманітних образ з боку однолітків. Батькам варто знати, як допомогти дитині, не зашкодивши ще більше. 1. Для того, щоб прийняти правильне рішення і допомогти малюкові, необхідно знайти причину знущань дітей над вашим чадом. Найчастіше в дитячих садах дражнять тих, хто слабший - морально чи фізично, соромливих, спокійних, боязких і тихих дітей. 2. Важливо підняти дитині самооцінку - (похвалою і любов'ю) - він гідний і повинен вимагати до себе поваги з боку оточення. Якщо своєчасно не виправити ситуацію, то низька самооцінка буде "рости" разом з малюком, страхи і комплекси йому забезпечені. Найголовніший помічник дитині-жертві - доброзичлива і любляча атмосфера в сім'ї. Дитина повинна розуміти, що його будинок - його фортеця. Тут він "свій", тут зрозуміють, підтримають, допоможуть. Саме батьки готують малюка до дитячого садка, школи і життя. Навчайте його, вчіть комунікації. Психологи рекомендують не шкодувати дітей в такому випадку, адже це тільки посилить у них відчуття слабкості, безпорадності і ще більшу невпевненість в собі. Головне - надихнути дитину не боятися, тоді він відчує себе захищеним і більш впевненим, навчиться вирішувати проблеми самостійно. Не варто вчити дітей нападам, потрібно навчити їх захисту, щоб вони не нападали у відповідь або потурали образ, а вимагали поваги до себе. 3. Батькам не варто намагатися вирішити проблему самостійно, ефект буде короткочасним. Якщо це стало регулярним, то потрібно підключати вже дорослих, що сам він це не зупинить. Мало того, в поодинці подібне не зупинить ніхто і ніколи. Це не слабкість дитини, це закон - "один в полі не воїн". Коли дитина побачить, що до проблеми стосуються не з істерикою, а конструктивом, тоді почне давати інформацію. І ось тут починається батьківська "ювелірна робота". Якщо цькування в саду не припиняється - варто піднімати питання на батьківських зборах і сходити разом з дитиною або всіма учасниками конфлікту до психолога. Також фахівці рекомендують записати дитину на активний вид спорту. Якщо і це не допомагає - варто перевести дитину в інший садок ЯКЩО ВАША ДИТИНА СТАЛА ЖЕРТВОЮ БУЛІНГУ • Зберігайте спокій, будьте терплячими, не потрібно тиснути на дитину; • Поговоріть з дитиною, дайте їй зрозуміти, що ви не звинувачуєте її в ситуації, що склалася, готові її вислухати і допомогти; • Запитайте, яка саме допомога може знадобитися дитині, запропонуйте свій варіант вирішення ситуації; • Поясніть дитині, до кого вона може звернутися за допомогою у разі цькування (психолог, вчителі, керівництво школи, старші учні, батьки інших дітей, охорона); • Повідомте керівництво навчального закладу про ситуацію, що склалася, і вимагайте належного її урегулювання; • Підтримайте дитину в налагодженні стосунків з однолітками та підготуйте її до того, що вирішення проблеми булінгу може зайняти деякий час. У разі, якщо вирішити ситуацію з булінгом на рівні школи не вдається – повідомте поліцію! Захистіть свою дитину від цькування! ЯКЩО ВАША ДИТИНА АГРЕСОР • Відверто поговоріть з дитиною про те, що відбувається, з’ясуйте мотивацію її поведінки; МАЄШ ПИТАННЯ? – Уважно вислухайте дитину, з повагою поставтеся до її слів. • Поясніть дитині, що її дії можуть бути визнані насильством, за вчинення якого наступає відповідальність. • Чітко і наполегливо попросіть дитину припинити таку поведінку, але не погрожуйте обмеженнями і покараннями. Повідомте їй, що будете спостерігати за її поведінкою. • Зверніться до шкільного психолога іпроконсультуйтеся щодо поведінки своєї дитини під час занять – агресивна поведінка і прояви насильства можуть бути ознакою серйозних емоційних проблем. Пам’ятайте, дитина-агресор не зміниться відразу! Це тривалий процес, який потребує витримки і терпіння! Доки дитині не виповнилось 18 років, відповідальність за її вчинки несуть батьки. Якщо ваша дитина порушує права іншої дитини, вчиняючи над нею насильство (булінг),батьки можуть бути притягнуті до адміністративної, кримінальної або цивільної відповідальності. ЯКЩО ВИ СТАЛИ СВІДКОМ БУЛІНГУ • Втрутитися і припинити цькування – булінг не слід ігнорувати; • Зайняти нейтральну позицію в суперечці – обидві сторони конфлікту потребують допомоги, запропонувати дітям самостійно вирішити конфлікт; • Пояснити, які саме дії Ви вважаєте булінгом і чому їх варто припинити; • Уникати в спілкуванні слів «жертва» та «агресор», аби запобігти тавруванню і розподілу ролей; • Повідомити керівництво навчального закладу про ситуацію, що склалася і вимагати вжити заходів щодо припинення цькування. Пам’ятайте, що ситуації з фізичним насильством потребують негайного втручання! Верховною Радою України було прийнято Закон України від 18 грудня 2018 року №2657-VIII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)”, зокрема вказаним нормативно-правовим актом внесено зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Закону України “Про освіту”, які направлені на удосконалення відносин у сфері протидії булінгу. Текст закону розміщено на офіційному веб-сайті Верховної Ради України –https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-19 Наказ Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 №1646 “Деякі питання реагування на випадок булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти


Дата
Консультації
Папка пересувника
Статті в батьківський куточок
Батьківські всеобучі
Форма роботи
Вересень
1.Плекаємо мовленнєву особистість за сферою.
2.Секрети батьківської педагогіки.
3.Дитячий колектив основа формування соціальної компетентності дошкільника.
4. Саморозвиток і самовизначення дитини.
5.Ваш малюк та його „Я”.
Здоровий спосіб життя людини.
Чому виникають дитячі капризи і як їх позбутися.
Батьківські збори
Круглий стіл
Жовтень
Як розвивати інтелект у дитини (види інтелекту).
1.Виховання людяності (програмні вимоги).
2. Перші уроки добра „Подорож у царство доброти”.
Бесіда



Практич-ний показ
Листопад
Статева соціалізація дошкільнят.
1.Я – дитина – навчіть розуміти мене.
2. Чи не спрощуємо можливості дитини?

Гра-тренінг


Доповідь

Плекаємо мовленнєву особистість

Дбаємо про розвиток мовленої особистості, намагаємося не уподібнювати зайняття з мови урокам.
Ставимося до слова не лише як до інструмента відтворення почутої від дорослого мови, а як до дійства розкриття свого внутрішнього світу, свого ставлення до людей, що навколо та самої себе.
Пам'ятаємо: слово - категорія індивідуальна, різні характеристики мовленнєвої діяльності притаманні дівчаткам та хлопчикам, "жвавчикам" та "млявчикам", розкутим та сором'язливим малюкам.
Диференціюємо поняття "мова" та "мовлення"; надаємо пріоритет мовленнєвому розвитку дошкільнят, навчаємо їх висловлюватися, передавати словом різноманітні життєві враження.
Намагаємося не вказувати щоразу дитині на мовленнєві недоліки та вади, повсякчас виправляти недоречності або помилки: мова - не самоціль, а важливий засіб спілкування.
Не орієнтуємося на активний словник як на основний показник мовленнєвого розвитку дошкільника. Пасивний словник може лишитися неоціненним, тоді як саме він є важливим показником особистісного ставлення вихованця.
Розвиваємо мовленнєву особистість у широкому життєвому контексті.
Не центруємося на проблемі "навчити читати", бо ж навченний не означає "розумніший" чи "щасливіший" за інших. Якщо дитина схильна до читання - вчимо її цього та радіємо разом з нею; не хоче - терпляче чекаємо, заохочуємо, запрошуємо, не вдаємося до примусу. Головне - розуміти, що навчаються читати усі, а от чи полюбить дитина читати, чи зможе винести для себе щось корисне з примусового читання?




II квартал

Дата
Консультації
Папка пересувника
Статті в батьківський куточок
Батьківські всеобучі
Форма роботи
Грудень
1.     Дитина креативність – крізь призму базової програми „Я у світі”.
2.     Художня діяльність як чинник розвитку креативності.
3.     Екологічні аспекти здоров’я дошкільника.
4.     Природа як пізнавальна цінність.
5.     Повір у природу і себе.
На лоні природи.
Наповніть свою душу і серце любов’ю до всіх до всього.
Батьківські збори.

Січень
Залучення дітей до активного життя в сім’ї засобами трудового виховання.
1.      Екологічні проекти.
2.      Подорож до лісу.
Брейн-ринг.
Практичний показ.
Лютий
Як привчати дошкільника до праці.
1.  Учіть дитину любити маму.
2.  Серія „Граємо разом з мамою”.

Круглий стіл.


Практичний показ.



III квартал


Дата
Консультації
Папка пересувника
Статті в батьківський куточок
Батьківські всеобучі
Форма роботи
Березень
1. Розвиток пізнавальної сфери на 3 році життя за Базовою програмою „Я у світі”.
2. Емоційно-ціннісний розвиток у родинному середовищі.
3.     Здорова родина – здорова дитина.
4. Фізичне виховання в сім’ї та дитячому садку.
5. Усмішка на здоров’я.

Організація ігор вдома і в дитсадку.
Про здоров’я треба знати, про здоров’я треба дбати.
1.   Рухлива гра розвиває творчість.
2.   Рухливі ігри на подвір’ї.

Доповідь



Практичний показ
Квітень
Граємо з дитиною всією родиною.
1.  Улюблена іграшка вашої дитини.
2.  Показ режимних моментів з використанням різних іграшок.


Круглий стіл.


Практичний показ.
Травень
Якщо дитина непосида.
Батьківські збори.

spacer