https://babaykdnz.blogspot.com/p/blog-page_10.htm
Моніторингl якості освіти від 25.12.2023року
Освітній процес в закладі дошкільної освіти відповідав
вимогам Базового компоненту дошкільної освіти.
Організована освітня діяльність здійснювалась з
урахуванням розумового і фізичного навантаження. Основним акцентом у освітній
роботі закладу дошкільної освіти була максимальна гуманізація педагогічного
процесу та особистісно-орієнтований підхід.
Слід відмітити,
що індивідуальна робота з дітьми планувалась з урахуванням даних
моніторингового дослідження дітей, показників прояву форм активності, які дали змогу вихователям своєчасно виявляти
відставання у засвоєнні дітьми програмових завдань та вносити корективи щодо
усунення цих недоліків.
Особливостями проведення підсумкового обстеження у поточному навчальному році є врахуванням очної форми проведення освітнього процесу під час воєного стану із оголошеним повітряних тривог.Для педогогічного колективу були розроблені і затверджені документи:Аалгоритм дій під час повітряних тривог і План дій під час повітрчних тривог .
Під час комплексного оцінювання педагоги враховували
три основні принципи: активність роботи дитини, створення умов для
розкриття певних знань, максимальна реалізація навичок дитини, спрямованість на
підвищення результативності освітнього процесу. Також педагоги дотримувались
певного алгоритму: використання діагностичного інструментарію; використання
методів і прийомів (методика обстеження), які допомагають виявити фактичний
різнобічний рівень розвитку дитини; за результатами освітньої роботи –
визначення рівня засвоєння знань (високий, достатній, середній, низький).
Для здійснення моніторингу педагоги проводили:
спостереження за дітьми, міні-заняття, дидактичні ігри та вправи, розвивальні
ігри, бесіди. Також використовували доручення, як один із видів природного
експерименту, вивчали продукти праці дошкільнят (малювання, ліплення,
аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості).
Отримані результати дали педагогам змогу визначити,
які з пройдених тем вивчалися і засвоювалися краще, а тому важливим буде на наступний
навчальний рік посилення роботи з цих тем, перегляд запланованих форм роботи,
тем, тощо.
Моніторинг реалізації освітніх завдань з різних сфер
по групах виявив, що в основному знання та уявлення всіх дітей відповідають
показникам компетентності, наведеним у програмі виховання і навчання дітей «Українське дошкілля». Робота щодо реалізації завдань освітніх ліній
в групах дошкільного віку також велась відповідно до основних вимог Базового
компоненту дошкільної освіти в Україні. Рівень сформованості компетентності
дітей в цілому відповідає віку та загальним показникам.
Дошкільний вік
Щодо роботи вихователів груп дітей дошкільного віку,
то вони досягли гарних результатів в роботі з формування уявлень про оточуючий
світ та природу, логіко-математичної компетентності завдяки використанню
інноваційних технологій, скоординованій взаємодії з батьками, творчому підходу до
роботи з дітьми.
У розвивально-виховній роботі в групі дітей молодшого
дошкільного віку (вихователь Мандрика
Н.О..) протягом року пріоритетним напрямком стало ознайомлення з природним
довкіллям та первинна соціалізація дітей. Внаслідок цієї роботи діти мають
більш повні, ніж їх однолітки, уявлення про оточуючий світ та навички
спілкування. Також результатом плідної роботи вихователя та помічника
вихователя над формуванням культурно-гігієнічних навичок є досить високий
розвиток самостійності дітей, сформованість необхідних навичок
самообслуговування, і, навіть, початків
взаємодопомоги. Проте, недостатньо сформовано у дітей уявлення про Всесвіт,
дослідницькі дії, конструктивні навички, що свідчить про несистематичну роботу
в даному напрямку.
Діти молодшого дошкільного віку групи (вихователь Лоза Л.О.) в цілому засвоїли
освітні завдання. Пріоритетним напрямком роботи педагог цієї групи вважала
сенсорний розвиток малюків. Але недостатньо сформовані навички зображувальної
діяльності, діти не на належному рівні володіють українським мовленням,
недостатньо ведеться робота з патріотичного виховання.
Таким чином, у
групі молодшого дошкільного віку недосконалою є звуковимова дітей,
розвиток зв’язного мовлення залишається проблемою. Потребує подальшої роботи
формування комунікативно-мовленнєвої діяльності, елементарних уявлень про
природу планети Земля, навичок дослідницької діяльності формування екологічної
компетентності.
Моніторинг
рівня сформованості компетенції дітей
групи молодшого віку (від 3 до 4 років)
на 2023/2024 навчальний рік
Вихователь групи дітей середнього дошкільного віку багато уваги приділяла ознайомленню дітей з
економікою, валеологічній освіті, а також формуванню основ безпеки
життєдіяльності. У дітей на досить високому рівні сформовані навички
зображувальної діяльності, творчого ставлення до завдань. Разом з тим, слід
зазначити, що потребує покращення робота з формування у дітей зв’язного
українського мовлення.
Вихователь групи дітей середнього дошкільного віку пріоритетним напрямком роботи обрала
формування соціальної компетентності з використанням різноманітних методів і
прийомів (художні твори, ігри, вправи, продуктивні та пошукові види
діяльності). Діти цієї групи мають досить високі показники сформованості
відповідних знань та вмінь. Багато уваги приділено патріотичному вихованню
малюків, ознайомленню з культурою та традиціями українського народу. Діти легко
спілкуються, будують висловлювання та роблять висновки, проте російською мовою,
з українським мовленням наявні деякі труднощі.
Моніторинг
рівня сформованості компетенції дітей
групи старшого дошкільного віку (від 5 до 6 років)
на 2023/2024 навчальний рік
Таким чином, вивчення та узагальнення результатів
освітнього процесу дозволяє зробити висновок про те, що слід продовжувати
роботу з патріотичного виховання. Крім того, вимагає поглиблення робота з
розвитку мовленнєво-комунікативних навичок. Залишається незмінною необхідність
приділення уваги збереженню та зміцненню здоров’я дітей в рамках функціонування
закладу, як закладу сприяння здоров’ю.
Протягом наступного навчального року
педагогами буде проведено освітню роботу, яка буде спрямована на покращення
показника рівня формування компетенцій дітей з урахуванням дистанційної форми
освіти у поточному навчальному році.