З В І Т
директора закладу дошкільної освіти «Барвінок»
Корчевської Олени Миколаївни
по підсумкам роботи за 2023 - 2024 навчального року
перед педагогічним колективом та громадськістю
Правильно організоване предметно-розвивальне середовище, належна матеріальна база, створення умов для повноцінного, своєчасного та всебічного розвитку є пріоритетними у роботі всіх підрозділів дошкільного закладу. Слід зазначити, що виходячи із вище зазначених завдань, всі працівники прагнуть зробити дитячі осередки привабливими та безпечними, педагогічно-доцільними, функціональними та затишними. Як результат, за рахунок виділених коштів відділом освіти Царичанської селищної ради проведено:
- відкриття пральної кімнати ,що відповідає санітарним нормам;
- придбання 2 бойлерів для забезпечення дітей гарячою водою;
- придбання мийки для миття посуду,що відповідає санітарним нормам;
- зміна ліноліума у двух групах;
- будівництво літнього павільйону ;
- фарбування підлоги у захисній споруді;
- заміна 1 вікна на пластикове у молодшій групі.
За рахунок батьківських коштів
- заміна шпалер у старшій групі;
- придбання наматрасників,наволочок;
-поточний ремонт фасаду,стін
- придбання ручної лампи для сховища
- придбання прального порошку на півріччя
- утеплення вікон;
- утеплення коридору -придбання дверей.
Особливу роль у роботі з родинами вихованців відіграють батьки, вони допомагали в освітньо-виховній і в господарчій роботі. Батьки підтримували, розуміли, всі свої заходи спрямовуємо на поліпшення умов перебування дітей у закладі.Члени родин залучають до участі в підготовці та проведенні ранків, тематичних виставок – консультацій, «днів відкритих дверей», відкритих занять, конференцій з обміну досвідом родинного виховання.
Особлива увага приділялася безпеці дітей під час повітряних тривог-проводилися інструктажі з педагогами,дітьми. Токож відбувалися зустрічі діток із представниками поліції,лікарем, проводилися уроки мінної безпеки.
Для виховання патріотизму у дітей було проведено багато тематичних свят,флешмобів,ігр,естафет та інш.Кожне свято супроводжувалося організацією відповідної фотозони.
Підводячи підсумки минулого навчального року можна стверджувати, що робота з дітьми велась систематично, цілеспрямовано, комплексно, з урахуванням вікових можливостей дітей та відповідно вимог Базової програми.
Організація освітньої діяльності в ЗДО «Барвінок» в 2023-2024
навчальному році здійснювалась в умовах воєнного стану, з дотримання
правил безпеки під час сигналу «Повітряна тривога» .Постійний зв’язок із
батьками вихователі і диретор ЗДО здійснювали через батьківські групи,
користуючись додатком Viber.
Виконувалися пріоритетні завданнями на 2023-2024 н. р. :
Організовували безпечне освітнє середовища ЗДО, дотримуючись
алгоритму дій під час оголошення сигналу «повітряна тривога»;
Працювали над обласним науково-методичним проектом «Педагогічні
стратегії розвитку самоефективної особистості в освітньому просторі «Нової
української школи» на 3 підсумковому рівні;
Зміцнювали здоров’я, фізичного розвитку дошкільника (ігри на подвір’ї,
естафети, руханки, зарядки тощо) створюючи емоційно-позитивний
мікроклімат між усіма учасниками освітньо-виховного процесу та
забезпечували належний медико-педагогічний контроль за фізкультурно-
оздоровчими заходами;
Формували життєву компетентність дошкільників, як гарант готовності
до Нової української школи засобами трудового виховання;
Проводили сюжетно-рольові ігри в контексті формування соціальної
компетентності та взаємин в дитячому колективі;
Підвищували цифрову грамотність педагогів, впровадженням технологій
ІКТ-технологій в освітній процес.
За штатним розписом у ЗДО працювало у 2023-2024 н.р. 7 педагогів
(директор-1, вихователі-4, асистент вихователя-1, музичний керівник-1)
Повну вищу освіту у 2023н.р. отримала вихователь старшої групи
Сумська Наталія Вікторівна.
У 2024 н.р. атестувалася вихователь старшої групи Омельченко Леся
Миколаївна за темою «Мнемотехніка-технологія ефективного засвоєння
інформації дітей дошкільного віку». За результатами атестації- отримала
кваліфікацію «Спеціаліст вищої категорії.»
З метою самоосвіти всі вихователі опрацьовували методичні посібники, що
використовувались у роботі впродовж року: -
- Програма виховання і навчання дітей від 3 до 7 років «Дитина»;
- «Грайлик», програма з організації театралізованої діяльності в дошкільному
навчальному закладі (авт.: Березіна О. М., Гніровська О. З., Линник Т. А.);
- Новинки методичної літератури, які надходитимуть протягом 2023-2024
н. р.;
- Оновлена програма розвитку дітей старшого дошкільного віку
«Впевнений старт».
На засіданнях педрад розглядалися питання, які є актуальними щодо
розв’язання основних завдань закладу дошкільної освіти на поточний
начальний рік. Форми проведення педрад обиралися таким чином, щоб
забезпечити максимальну активність педагогів. Виконання рішень педрад
сприяло поліпшенню методичного забезпечення педагогічного процесу,
підвищенню ефективності праці педагогів . На засідані педради №1 по темі
«Про організацію роботи закладу освіти у 2023-2024н.р».,вихователі
представили інструктивно-методичні рекомендації про підготовку закладу
до нового навчального року в умовах воєнного стану; обговорили і
затвердили освітню програму навчального плану на 2023-2024 н.р.;
ознайомилися з перспективним планом атестації.
На засіданні педради №2 по темі «Сюжетно-рольова гра в контексті
формування соціальної компетентності дітей дошкільного віку», вихователі
представили вимоги до ігрової діяльності в ЗДО; проаналізували умови та
способи розвитку сюжетно-рольової гри; обмінялися досвідом сюжетно-
рольових ігор в інших ЗДО.
На засіданні педради №3 по темі «Трудове виховання дошкільників-
важлива складова формування особистості дошкільника», вихователі
обмінялися досвідом з питань реалізації трудового виховання дошкільнят;
представили методичні поради для роботи з дітьми і батьками ,щодо трудового
виховання малюків.
На засіданні педради №4 по темі «Підсумки роботи закладу освіти за
2023-2024 н.р.» вихователі проаналізували результати роботи колективу у 2023-
2024 н.р. ; підбили підсумки показників визначення життєвої компетентності
дітей дошкільного віку:
Висовий рівень розвитку-31%
Середній рівень розвитку-45%
Достантій рівень розвитку-20%
Низький рівень розвитку-4%
У 2023-2024 н.р. проводилися семінари-практикуми ,колективні перегляди,
консультації для вихователів, консультації для помічників вихователів, з метою
розкрити роль педагогів у реалізації завдань основних ліній розвитку дітей
дошкільного віку щодо охорони, збереження і зміцнення їхнього здоров’я;
допомогти зрозуміти, що вони мають бути взірцем досконалості, духовності та
фізичної гармонії. На
Семінарі№1 по темі «Збереження та зміцнення здоров’я дошкільників засобами
фізичного виховання», обмінялися досвідом щодо дій спрямованих на
зміцнення здоров’я дошкільнят. На Семінарі по темі №2 «Урізноманітнення
форм взаємодії між учасниками освітнього процесу через використання ІКТ»
проаналізували форми взаємодії.
Творча група (Омельченко Л.М., Лоза Л.О., Багнич Л.М.) у 2023-2024 н.р.
реалізовували науково-методичний проект «Педагогічні стратегії розвитку
самоефективної особистості в освітньому просторі Нової української школи»
Медична сестра протягом року організовувала роботу
лікувально-профілактичну та оздоровчу шляхом кварцування кабінетів та
щоденною перевіркою стану здоров’я дітей і працівників закладу;
протиепідемічну роботу виконувала шляхом ведення політ інформації серед
батьків у батьківських куточках і чатах;
санітарно-гігієнічну роботу вела шляхом щоденної перевірки робочих місць, а
також перевіркою по графіку проходження медоглядів працівників;
санітарно-просвітницьку роботу медична сестра реалізовувала шляхом
проведення лекцій серед персоналу на рахунок санітарних вимог, норм,
організації харчування згідно вимог НАССР, тощо;
Інтеграція родинного та суспільного дошкільного життя дітей у 2023-2024 н.р.
відбувалася за рахунок проведення
загальних батьківських зборів,
консультацій для батьків,
статей у батьківських куточках,
батьківських лекторій.
Забезпечення перспективності і наступності у роботи ЗДО і школи відбувалася
наступним чином:
1. Дошкільнята брали участь у врочистостях до Дня знань (з метою
мотиваційної готовності до навчання в школі)
2. Вихователі рганізовували та проводили екскурсії до шкільних класів,
бібліотеки, залу для фізичної культури, актової зали.
Дотримання техніки безпеки, охорони життя та здоров’я дітей забезпечувалося:
-вихователі вдосконалювали системи організації та проведення різних форм
роботи з дітьми зі збереження, зміцнення фізичного та психічного здоров’я
дітей;
- вихователі підвищували професійну компетентність у вивченні домедичної і
психологічної допомоги дітям під час війни;
- вихователі формували соціальну компетентность дошкільників з питань
безпеки життєдіяльності-були проведені зустрічі із запрошеними
представниками поліції, медицини, а також представники Асоціації саперів ;
- вихователі повсякчас надавали порадами для батьків з БЖД проблемних
питань під час війни шляхом інформації у батьківських куточках і чатах;
-працівники закладу забезпечювали безпечні умов для перебування дітей в ЗДО
і в сховищі, шляхом облаштування відповідно до потреб дітей дошкільного
віку;
- виконанням плану заходів з попередження дорожньо-транспортного
травматизму, плану заходів з питань протипожежної безпеки, плану
забезпечення охорони праці виконувалося шляхом проведення тематичних
занять бесід, ігор, свят тощо.
З В І Т
директора закладу дошкільної освіти «Барвінок»
Багнич Людмили Миколаївни
по підсумкам
роботи за 2022 - 2023 навчальний рік
перед
педагогічним колективом та громадськістю(робота закладу велася дистанційно)
Даний звіт складено відповідно до законів України
«Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», Указу Президента
України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в
Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ;
Указу Президента України №58/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в
Україні», постанови Кабінету Міністрів України від 24.06.2022 № 711 «Про
початок навчального року під час дії правового режиму воєнного стану в
Україні», Положення про організацію роботи
з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в
установах і закладах освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки
України від 26.12.2017 № 1669, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України
23.01.2018 за № 100/31552; статті 20 Закону України «Про дошкільну освіту» від
11 липня 2001р. № 2628- ІІІ (із змінами), Положення про дошкільний навчальний
заклад, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 12 березня 2003р. № 305
(із змінами), наказу Міністерства освіти і науки України «Про запровадження звітування
керівників дошкільних, загальноосвітніх, та професійно-технічних навчальних
закладів», від 28 січня 2005р. № 55, Примірного положення про порядок
звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних
навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та
громадськістю, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 23
березня 2005р. № 178, директор дошкільного закладу має звітувати про свою
діяльність перед педагогічним колективом, батьківським комітетом, радою та
громадськістю.
Мета
звітування:
Подальше
утвердження відкритої та прозорої демократичної державно – громадської системи
управління закладом дошкільної освіти, поєднання державного і громадського
контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень,
запровадження колегіальної етики управлінської діяльності директора.
Відповідно
до пункту 3 Примірного положення завданнями звітування є:
1.
Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління дошкільним
навчальним закладом.
2.
Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником
відповідних рішень у сфері управління дошкільним навчальним закладом.
3.
Розширити інформаційне забезпечення ринку освітніх послуг в дошкільному
навчальному закладі, задовольнити інформаційну потребу батьків, громадськості.
На виконання Національної доктрини розвитку освіти, п. 3 наказу
Міністерства освіти і науки від 23.03.2005 № 178, Положення про дошкільний
навчальний заклад, з метою подальшого утвердження відкритої і демократичної
державно-громадської системи управління освітою, поєднання державного і
громадського контролю за прозорістю прийняття і виконання управлінських рішень,
запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у навчальних
закладах, що базуються на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації я,
звітую про основні напрямки своєї діяльності за 2022-2023 навчальний рік.
1.
Організаційно-правові засади діяльності дошкільного навчального закладу
Діяльність закладу здійснюється у
відповідності до Законів України: Конституції України, Закону України « Про
освіту», Закону України « Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний
навчальний заклад, Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних
навчальних закладах, Санітарного регламенту, Статуту ЗДО, Колективного договору
та інших розпорядчих документів.
Головною метою діяльності дошкільного закладу є забезпечення реалізації
права громадян на здобуття дошкільної освіти, виконання вимог Базового
компонента, забезпечення умов для ефективного проведення освітнього процесу,
фізичного та психічного розвитку дітей. Діяльність керівника дошкільного
закладу направлена на вирішення освітніх, методичних, адміністративних,
фінансових, господарських та інших питань, які виникають у процесі діяльності
ЗДО. А також вносила зміни у
діяльність закладу дошкільної освіти в зв’язку з роботою у період воєнного
стану. За
проектною потужністю дошкільний заклад розрахований на 39 місць для дітей віком
від 3-х років до 6 років.
2. Кадрове забезпечення
В закладі дошкільної освіти
проводиться відповідна робота, направлена на забезпечення закладу кадрами. Заклад
забезпечений педагогічними кадрами згідно штатного розпису, праця
педагогів упорядкована відповідно до нормативних норм, передбачених колективним
договором. В наявності перспективний план проходження курсів підвищення
кваліфікації та атестації педагогічних працівників на 5 років відповідно до «
Типового положення про атестацію».
З метою забезпечення систематичного підвищення професійної компетентності
педагогічних працівників, велась
постійна робота щодо проходження курсової перепідготовки.
Удосконалення рівня професійної компетентності - один з основних напрямків
реформування системи освіти. Педагогічні працівники зобов'язані постійно підвищувати професійний
рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру. (Закон України «Про
освіту»). Виходячи з цього, головними завданнями методичної служби є
стимулювання самоосвіти і саморозвитку педагогічних кадрів та надання
своєчасної методичної допомоги у даному напрямку.
Педагоги
закладу впродовж року удосконалювали рівень своєї професійної компетентності
шляхом цілеспрямованої самоосвітньої діяльності, та відвідування тренінгових
занять, інтенсивів, спрямованих на вдосконалення своєї фахової компетенції.
Трудовий колектив налічує 15 працівників.
Із них : 6 – педагогічні працівники;
6 – технічний персонал .
3-адміністрація закладу
Педагогічний процес у ЗДО «Барвінок»
забезпечують 6 кваліфікованих спеціалістів: директор та 4 вихователів. 25 %
мають вищу педагогічну освіту, 75% - середню спеціальну освіту.
З них :
· першу кваліфікаційну категорію – 1
педагог
· кваліфікаційну категорію
«спеціаліст» – 3 педагогів.
Адміністрація закладу і надалі планує
протягом наступних років удосконалювати кваліфікаційний рівень педпрацівників
за рахунок курсів підвищення кваліфікації.
3. Організація навчально-виховної
роботи
Заклад дошкільної освіти здійснює
освітньо - виховну діяльність відповідно до Закону України «Про дошкільну
освіту», Положення про дошкільний заклад, Статуту ДНЗ, Базового компоненту
дошкільної освіти, санітарного Регламенту. Зміст дошкільної освіти в межах
Базового компоненту в ЗДО «Барвінок»
Щороку в ЗДО проходить атестація педагогічних
працівників відповідно до «Типового положення про атестацію педагогічних
працівників».
У 2023 році було атестовано 3 педагога.
За результатами атестації:
·
Лоза Л.О.. –
вихователь, відповідає займаній посаді, підтверджено кваліфікаційну категорію
«спеціаліст», із встановленням посадового окладу, згідно 11 тарифного розряду.
·
Мандрика
Н.О.. – вихователь, відповідає займаній посаді, присвоєно кваліфікаційну
категорію «спеціаліст», із встановленням посадового окладу, згідно 11 тарифного
розряду.
·
Гусєва О.Є.
– музичний керівник, відповідає займаній посаді, присвоєно кваліфікаційну
категорію «спеціаліст», із встановленням посадового окладу, згідно 9 тарифного
розряду.
Протягом року, з метою підвищення
професійної майстерності педагоги займалися самоосвітою за індивідуальними
планами. Вивчення науково-методичної літератури надало змогу педагогам
підвищити свої теоретичні знань.
З 24 лютого
2022 року заклад працює в черговому режимі. З метою пропагування дошкільної
освіти та більш глибокого ознайомлення з роботою закладу створено сайт, де
висвітлюється вся інформація відповідно до Закону України «Про освіту» ст.30.
Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти. Упродовж навчального
року висвітлюється інформація про роботу ЗДО, форми роботи в зв'язку з карантинними обмеженнями та
воєнним станом переважно відбувались в режимі онлайн цікаві моменти життя закладу
вихователі висвітлюють у Вайбер групах.
4. Система роботи щодо соціального
захисту дитини.
У ЗДО проводиться робота з вирішення проблем
соціального захисту вихованців та працівників. Своєчасно виявляються і
ставляться на облік діти сироти, напівсироти, діти з багатодітних та
малозабезпечених родин, діти батьків учасників АТО, діти-переселенці, які
потребують соціального захисту.
У нашому закладі виховуються 7 дітей
з багатодітних родин, 3 дітей ВПО, 4 дитини
батьки яких є учасниками ( АТО,ЗАРФ).
Працівники дошкільного закладу суворо виконували
рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів на період
карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19),
5.Організація харчування
6. Медичне обслуговування дітей
В
закладі дошкільної освіти створено оптимальні умови для проведення
медичної, профілактичної, фізкультурно - оздоровчої роботи.
7. Управлінська діяльність директора
ЗДО
Директор ЗДО у своїй діяльності
керується Конституцією України, Законами України « Про освіту», «Про дошкільну
освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад, рішеннями Уряду,
розпорядженнями засновника, наказами управління освіти і науки, правилами і
нормами з охорони праці, Статутом закладу, Колективним договором.
Колектив постійно працює над
створенням позитивного іміджу нашого закладу. Цьому сприяє власний сайт,
сторінка у фейсбук.
У відповідності з чинним законодавством та нормативними правовими
документами педагогічний колектив закладу
спрямовує свою діяльність на збереження
перспективності й наступності дошкільної та
початкової ланок освіти.
ЗДО приклав багато зусиль для
створення єдиного освітнього простору для дітей на етапі їх переходу від
дошкільної до початкової ланки освіти. Адміністрацією кожен рік укладається угода про спільну
діяльність у галузі наступності.
8. Робота по зміцнення матеріально-технічної бази ЗДО
Варто відмітити, що у січні 2023 року за кошти відділу освіти в ЗДО
підключений до високошвидкісного інтернету, що значно дозволяє використовувати
всі можливості глобальної мережі Інтернет. Інтернет дозволив вести спілкування між
колегами-педагогами на сторінках веб-ресурсів, обмінюватися своїми надбаннями
тощо.
Заходи щодо
зміцнення та модернізації матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти-
є одним із провідних напрямків моєї роботи як директора. Для реалізації завдань створені
належні умови:
приміщення забезпечені обов’язковим обладнанням, навчально-наочними
посібниками, іграшками у відповідності до навчальних програм, згідно
«Примірного переліку ігрового та навчально – дидактичного обладнання для
закладів дошкільної освіти» (Наказ Міністерства освіти і науки
України від 19 грудня 2017 р. за № 1633).
З метою реалізації програми в методичному кабінеті закладу
дошкільної освіти з метою підвищення методичного, освітнього, теоретичного рівня
педагогів, та фахової підготовки, підібрана методична література,
наочні матеріали, фахові періодичні видання, які шляхом самоосвіти педагоги
опрацьовували упродовж навчального року. Фінансово-господарська діяльність ЗДО здійснюється
відповідно до вимог чинного законодавства України, Статуту дошкільного закладу.
Фінансово-господарська діяльність закладу освіти здійснюється згідно кошторису
на рік.
9. Організація роботи з сім’ями
вихованців
Взаємодія з сім’ями вихованців є
одним з пріоритетних напрямків діяльності закладу. Вона орієнтована на пошук
таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби
батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків в
організації освітньо – виховної роботи з дітьми. Заклад дошкільної освіти підтримує бажання
батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та навчання дітей.
Адміністрацією закладу освіти та
педагогічним працівниками систематично проводилась робота з
метою стабілізації педагогічного, батьківського та дитячих колективів,
підтримки їх психологічного стану; освітньо – виховної, розвивальної
роботи з дітьми через різні форми : спілкування в групах, в соціальних мережах, мобільних
додатках, сайті закладу.
Онлайн – спілкування, спілкування з
допомогою вайбер, спілкування у групах під час карантинних обмежень та
військового стану.
10. Соціальний захист, збереження та
зміцнення здоров’я дітей та працівників
Інформація висвітлена на сайті
закладу. Вихователі в вайбері для батьків вихованців розміщували цікаву
інформацію з питань безпеки дитини: розвивальні мультфільми, відео-заняття,
консультації он-лайн , пам’ятки тощо.
Працівники ЗДО двічі на рік
проходять медичний огляд.
Працівники, які знаходяться в
декретній відпустці, отримують із Фонду соціального страхування одноразову
допомогу при народженні дитини і оплачувану відпустку для догляду за дитиною до
3-х років.
Всі працівники, які хворіють,
отримують згідно листків непрацездатності допомогу по тимчасовій втраті
працездатності.
11. Соціальна активність дошкільного
закладу
Працівники закладу дошкільної освіти
займають активну соціальну життєву позицію та привчають дітей дошкільного віку
розуміти соціальну значимість участі у заходах різного рівня.
Ми вдячні всім батькам, які
допомагають нам у проведенні ремонтних робіт у групах, на території ЗДО ,
створюють затишок та комфорт для дітей, все те, без чого неможливо надати
якісну дошкільну освіту дітям .
Висловлюю подяку всім, хто причетний до освітнього
процесу та матеріально-технічного забезпечення діяльності нашого закладу і
допомагає у здійсненні всіх тих цілей і завдань, які ставить перед собою
педагогічний колектив, хто сприяє розвитку і вихованню молодого покоління.
Ми,
як і вся Україна, щиро віримо, що скоро на нашу землю прийде мир й ми
обов’язково повернемося до своєї чудової роботи. Зустрінемо своїх
вихованців та будемо працювати ще краще, ще яскравіше.
Колектив працює і буде працювати
надалі згідно свого кредо
« Роби велике, поки воно ще мале,
тому що, все велике починається з малого»
( Сенека) .
Звіт керівника про роботу
Комунального
закладу
Бабайківського
дошкільного навчального закладу
«Барвінок»
за 2020-2021
навчальний рік
Організація освітньої діяльності в дошкільному навчальному закладі «Барвінок» в 2020-2021 навчальному році здійснювалась відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти, Концепції Національно-патріотичного виховання дітей та молоді, Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234, Наказу Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності», інструктивно-методичного листа Міністерства освіти і науки України від 13.06.2018 №1/9-386 «Щодо особливостей організації діяльності закладів дошкільної освіти в 2019/2020 навчальному році» та інших нормативно-правових актів.
В основу планування роботи закладу
було покладено принципи актуальності, наступності, перспективності, системності
заходів, що сприяло реалізації поставлених освітніх завдань, підвищенню якості
навчально-виховного процесу в ДНЗ. Навчально-виховний процес здійснювався за комплексною програмою
розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» та парціальними програмами
- «Грайлик», програма з організації театралізованої діяльності в
дошкільному навчальному закладі (авт.: Березіна О. М., Гніровська О. З., Линник Т. А.);
- «Радість творчості», програма художньо-естетичного розвитку дітей
раннього та дошкільного віку (авт.: Борщ Р. М., Самойлик Д. В.);
- « Англійська мова для дітей дошкільного віку», програма для дітей
старшого дошкільного віку, методичні рекомендації (авт.: Інна Кулікова, Тетяна
Шкваріна. ).
-«Цікаві шашки» програма для
дітей старшого дошкільного віку.
-«Мудрі шахи» програма для
дітей старшого дошкільного віку.
Варіативна складова Базового компонента реалізовується за чинними
парціальними програмами з освітніх ліній «Іноземна мова», та «Петриківський
розпис» з урахуванням потреб розвитку дітей та побажань батьків чи осіб, які їх
замінюють. В дошкільному закладі працюють гуртки англійської мови (Сумська
Н,В.), та Петриківський розпис.( Лоза Л.О.)
Протягом 2020-2021
н.р. педагогічний колектив дошкільного закладу працював над реалізацією
проблемної теми «Розвиток креативного мовлення одна із важливих завдань
словесної творчості». Пріоритетними завданнями роботи закладу визначені:
1.Працювати над обласним
науково-методичним проектом"Педагогічні стратегії
розвитку самоефективної особистості в освітньому просторі Нової
української школи" на I
етапі.Концептуально-діагностичний
(2020-2021н.р.)
«Модель «4К» у розвитку sofl skills навичок як основа формування самоефективності особистості дошкільників –
майбутніх першокласників в освітньому просторі Нової української школи
(2020-2023р.р.)
2.Створити належні умови для отримання дітьми якісної дошкільної освіти
через компетентність і практичну готовність педагогів працювати в умовах
реалізації особистісно орієнтованої моделі дошкільної освіти шляхом
впровадження інноваційних педагогічних технологій з метою реалізації принципів
гуманізації та індивідуалізації, інтегративності педагогічного процесу в
дошкільному навчальному закладі.
3.Реалізувати освітню лінію “Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі”
шляхом інтеграції змісту дошкільної освіти через формування у дітей
пошуково-дослідницьких умінь, елементарних математичних уявлень, цілісної
картини світу, компетентної поведінки у різних життєвих ситуаціях і здатність
застосовувати отримані знання у практичній діяльності (ігровій, трудовій,
сенсорно-пізнавальній, математичній тощо).
4.Здійснювати освітній процес в групах старшого дошкільного віку на
принципах наступності та перспективності з метою забезпечення єдності,
взаємозв’язку та наскрізної узгодженості його мети, змісту, методів, форм
організації з освітнім процесом дітей молодшого шкільного віку відповідно до
Базового компонента дошкільної освіти і Державного стандарту початкової освіти.
5.Забезпечити становлення особистості дитини-дошкільника, її фізичний,
комунікативний, пізнавальний, соціально-моральний, художньо-естетичний,
креативний, мовленнєвий розвиток, набуття практичного досвіду шляхом формування
різних компетентностей (згідно Базового компонента дошкільної освіти) через
провідні види діяльності дошкільників.
6.Формувати високий рівень збереження, підтримки і збагачення фізичного,
психічного, соціального і духовного здоров’я дітей в умовах дошкільного закладу
освіти і сім’ї.
7.Продовжувати спрямовувати впровадження інформаційно-комунікаційних
технологій у практику роботи педагогів дошкільного навчального закладу з
дітьми.
ДНЗ
відповідає запитам батьків. Режим роботи 5- ним робочим тижнем, за режимом
роботи 10,5 годин: з 7.00 – 17.30. Дошкільний навчальний заклад є комунальним
закладом, тому матеріальне та фінансове забезпечення гарантує місцевий бюджет.
Заклад повністю забезпечено твердим та м’яким інвентарем, посудом. Завдання
адміністрації полягає у оптимальному його прогнозуванні, плануванні та
цільовому використанні Я вдячна батькам, які допомагають нам у проведенні
ремонтних робіт у групах на території ДНЗ, створюють затишок та комфорт для
дітей. Ми маємо задовільну матеріально-технічну базу, наш заклад користується
попитом серед батьків, колектив може і хоче працювати, тому ми ставимо перед
собою досить нові завдання
Наш
навчальний заклад повністю забезпечений кваліфікованими педагогічними кадрами
та обслуговуючим персоналом. У закладі працює 4 педагогічних працівників . З
них мають :
кваліфікаційну
категорію «спеціаліст» - 4
Дошкільна
навчальна установа розташована у
приміщенні старої школи,
має у своєму складі 2 різновікові групи.
В усіх группах виховувалося 35 дітей
Головна мета закладу:
-
Забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти,
задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення
умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку
-
Діяльність закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти
: збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей; формування їх
особистості , розвиток творчих здібностей та нахилів; забезпечення соціальної
адаптації та готовності продовжувати освіту ; виховання потреби в
самореалізації та самоствердженні.
У річному плані роботи дошкільного навчального закладу були передбачені
різні дієві форми роботи з педагогічними кадрами. Актуальні питання підвищення фахової майстерності
педагогів обговорювалися на нарадах при директору, семінарах-практикумах, під
час проведення групових та індивідуальних консультацій для вихователів. Також
педагоги дошкільного закладу значно підвищили свій професійний рівень. За цей
проміжок часу було максимально активізовано діяльність педагогів, створено
необхідні умови для їх творчих пошуків, безперервного вдосконалення фахової
майстерності. Організовуючи навчальну
діяльність вихователі систематично використовували творчі ігри, поєднували
вербальні, наочні, практичні методи.
Кількісний та якісний аналіз цих заходів показав, що всі
вони мали науково-методичний та пізнавальний характер і були спрямовані на
усунення недоліків, виявлених в
2019-2020 н.р.
В дошкільному навчальному закладі
функціонує музичний та спортивний зали. Зали та групові приміщення утримуються
в в належному стані, забезпечені необхідними меблями та м’яким інвентарем.
Спортивний зал має все необхідне обладнання, дрібний інвентар, атрибути до
рухливих ігор. Музичний зал має необхідні музичні інструменти, гарне естетичне
оформлення. Педагоги постійно піклуються естетичним станом груп та залів.
Разом з тим обладнання спортивного та
музичного залів, групових приміщень потребує подальшого поповнення відповідно
до до Типового переліку обов’язкового обладнання, навчально-наочних посібників
та іграшок у дошкільному навчальному закладі.
Навчально–виховний процес у групах
дошкільного закладу здійснюється відповідно до програми розвитку дітей
дошкільного віку «Українське дошкілля». Групові приміщення забезпечені
необхідним педагогічним обладнанням та дидактичним матеріалом відповідно до
вимог програми. У вікових групах створено ігрові зони, національні куточки,
куточки природи, книги, самостійної діяльності, зони сюжетних ігор. Педагогами
кожної групи накопичено та систематизовано весь дидактичний (демонстраційний та
роздавальний), наочний матеріали для організацій навчально – виховного процесу
з дітьми відповідного дошкільного віку. Кожна вікова група має достатньо дидактичного
матеріалу та методичних посібників для здійснення педагогічного процесу та
користується матеріалами методичного кабінету.
Правильно
організоване предметно-розвивальне середовище, належна матеріальна база,
створення умов для повноцінного, своєчасного та всебічного розвитку є
пріоритетними у роботі всіх підрозділів дошкільного закладу. Слід зазначити, що
виходячи із вище зазначених завдань, всі працівники прагнуть зробити дитячі
осередки привабливими та безпечними, педагогічно-доцільними,
функціональними та затишними. Як результат, за рахунок виділених коштів
відділом освіти Царичанської селищної ради проведений:
- поточний ремонт
групової та туалетної кімнати для дітей;
- поточний
ремонт підлоги коридорів будівлі;
- поточний
ремонт харчоблоку;
- частковий
ремонт павільйонів;
- облаштовано
середньо-старшу групу двоярусними ліжками;
- проведена
заміна піску .
В зв’язку зведенням
карантину по COVID-19 для батьків були розроблені та виготовлені
санбюлетні на тему: «Скільки часу живе вірус», «Як знизити ризик інфікування
коронавірусом», «Коронавірус: профілактика інфікування і поширення», «Симптоми
як не захворіти кому потрібна медична маска». Розроблення та виготовлення
інформаційних пам’яток: « Безпека харчових продуктів, стандартна методика
обробки кистей рук антисептиком. Правила прийому дітей до дитячого садка в
умовах карантину. Серед батьківської громади пропагується здоровий
спосіб життя. Проводяться бесіди, консультації, поновлюються санбюлетні, ширми,
папки з порадами із зазначеного питання. Питання щодо зниження рівня
захворюваності заслуховувались на виробничих нарадах, Систематично здійснюється контроль за
організацією рухового режиму дітей, проведенням фізкультурно – оздоровчих
заходів, дотримання режиму дня та навчальних навантажень відповідно до віку
дітей. З батьками вихованців проведені бесіди, лекції, консультації щодо
профілактики травматизму, гострих кишкових інфекцій, харчових отруєнь, отруєння
рослинами і грибами, на тему «COVID – 19 та інші.
Вихователі,
співпрацюючи з вчителями, планували підготовчі заняття за тематичними блоками, закріплюючи
навчальний матеріал, що забезпечило достатній
рівень проходження адаптації дітей
до шкільного життя та якісне засвоєння
програмового матеріалу.
Основним пріоритетним завданням для
педколективу є навчання виховання дітей 5-років, їх повноцінне фізичне,
психічне здоров’я, належна підготовка до навчання в школі. За результатами
діагностики з 15 дітей мають:
Високий рівень--------------3дитина – 20%
Достатній рівень ---------- 10дітей – 67%
Середній рівень ------------ 2дітей
– 13%
Низький рівень_________ 0 - 0%
У закладі створено оптимальні умови для
харчування дітей. Харчоблок та допоміжні
приміщення відповідають санітарно-гігієнічним нормам. Харчоблок забезпечено
повністю кухонним та технологічним інвентарем. Харчоблок працює в належному режимі, відповідно
до графіка роботи. Забезпечене холодне
та гаряче водопостачання.
Харчування дітей у закладі проводиться
відповідно до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних
закладах № 298/227 від 17.04.2006 зі змінами і доповненнями. Найважливішою
умовою правильної організації харчування дітей є суворе дотримання
санітарно-гігієнічних вимог до харчоблоку та процесу приготування і зберігання
їжі. З метою профілактики кишкових захворювань працівники суворо дотримуються
встановлених вимог до технологічної обробки продуктів, правил особистої
гігієни. Результатом є відсутність зафіксованих випадків отруєнь і кишкових
захворювань дітей та відсутність зауважень з боку СЕС. Харчування здійснюється
за кошти відділу освіти Царичанської селищної ради –
60%, батьків – 40% і складає 56 гривень за 1 день.
Виконання норм харчування:
Хліб-100%, борошно-100%, крупи-100%, картопля-100%, овочі-80%,фрукти
сушені-70%,кондитерські вироби-100%, цукор -100%, масло вершкове-100%,
олія-100%, яйця-85%, молоко кисломолочні
продукти-45%, сир кисломолочний-55%, сир твердий- 100%, сметана-70%, м'ясо м’ясопродукти-100%, риба рибопродукти-100%.
Завідувачем ведеться чіткий контроль за
організацію харчування дітей в закладі. На різні пори року в закладі
складається перспективне двотижневе меню, складається щоденне меню-розкладка,
яка розміщується в харчоблоці та вивішується меню для ознайомлення батьківською
громадськістю. Набір продуктів збалансований, в меню дітей є м’ясо, риба,
молочні продукти, твердий сир, соки,
овочів.. Продукти харчування, які надходять в дошкільний заклад, зберігаються у
спеціальних приміщеннях. На всі продукти, які надходять по заявці-замовленню
наявні сертифікати якості.
Контроль за якістю приготування їжі
проводиться щоденно, про що свідчать записи у книгах бракеражу готової продукції.
Щоденно виставляються добові проби. Відповідальність за якість та зберігання
продуктів несе завгосп, медсестра.
Безкоштовно харчуються діти пільгових категорій:
·
діти, батьки які приймали участь ООС ;
·
з малозабезпечених сімей;
·
з багатодітних сімей (50 % від вартості харчування).
В дошкільному закладі проводяться
спортивно заходи. В кожній групі щомісяця проводиться День здоров’я. У закладі
постійно проводяться загартовувальні процедури (повітряні), на заняттях з
фізичної культури, під час прогулянок підтримується рухова активність дітей;
проводяться дні здоров'я, розваги, у навчальні заняття вводяться
фізкультхвилинки.
Створено сайт дошкільного закладу,
проводиться робота щодо його поповнення Проведено роботу щодо впровадження
програми «Курс: дошкілля» створено електронну адресу закладу. Скарг громадян
щодо діяльності закладу до його керівника не надходило. Діяльність закладу
висвітлюється на сторінках сайту дошкільного закладу фейсбука.
У закладі забезпечено належну роботу з
охорони праці та дотримання санітарно – гігієнічних норм. Працівники
дошкільного навчального закладу з ними ознайомлені. У закладі видаються накази
щодо організації охорони праці, щодо дотримання техніки безпеки під час
проведення новорічних свят, при організації екскурсій, про посилення
протипожежного захисту в осінньо – зимовий період. У ДНЗ затверджено посадові
інструкції відповідальних працівників за організацію роботи з питань охорони
праці та проведена реєстрація їх у відповідних журналах. Розроблені інструкції з
охорони праці , затверджені наказом №3 від 04.01.2021, проведено записи у
відповідних журналах. У закладі згідно з чинними інструкціями ведеться журнал
вступного інструктажу та інших інструктажів з охорони праці. Проведено
перевірки контурів заземлення електроустановок та опору ізоляції, складено
відповідний акт. Заклад забезпечений засобами пожежогасіння, проведено заміну
старих вогнегасників, складено плани – схеми евакуацій дітей та працівників на
випадок пожежі. Шляхи евакуації та аварійні виходи облаштовані належним чином.
У закладі випадків травматизму дітей у
2020-2021 навчальному році не
було.
Позитивним є те, що вихователі
співробітництво з родинами вихованців не обмежують якісним виконанням їхнього
соціального замовлення щодо нагляду, виховання та навчання дітей. Головним
чином у співпраці з кожною сім’єю стало як необхідне допомогти батькам
зрозуміти і сприйняти сучасні гуманістичні ідеї та орієнтири, які ґрунтуються
на повазі до особистості дитини, розвитку її в процесі навчально-виховної
діяльності.
Особливу роль у роботі з родинами
вихованців відіграють батьки,
вони допомагали в освітньо-виховній і в господарчій роботі. Батьки
підтримували, розуміли, всі свої заходи спрямовуємо на поліпшення умов
перебування дітей у закладі.Члени родин залучають до участі в підготовці та
проведенні ранків, тематичних виставок – консультацій, «днів відкритих дверей»,
відкритих занять, конференцій з обміну досвідом родинного виховання.
Потрібно
продовжувати вчити педпрацівників
використовувати у своїй професійній діяльності можливості комп’ютерної техніки
та мережі Інтернет, забезпечувати
наступність у роботі ДНЗ та
початковою ланкою освіти.
У
закладі випадків травматизму дітей у 2020-2021 навчальному році не було.
Впродовж 2021 року вжито системних заходів
щодо модернізації матеріально-технічної бази.
Розвиток
закладу освіти можливий тільки за умов засвоєння нововведень та бачення власної
перспективи розвитку.
ЗМІЦНЕННЯ МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ
Значна увага приділялась збереженню та
зміцненню матеріальної бази, благоустрою території.
Були
оновлені клумби кожної групи. Були
оновлені атрибути для рухливих ігор, спортивна зала. Підводячи підсумки минулого навчального року
можна стверджувати, що робота з дітьми велась систематично, цілеспрямовано,
комплексно, з урахуванням вікових можливостей дітей та відповідно вимог Базової
програми.
Головним є те, що наш дошкільний
заклад прагне бути тим місцем, де діти завжди можуть фізично розвиватись,
зміцнювати здоров’я, реалізовувати свої здібності, товаришувати, весело і
щасливо жити.
Звіт керівника КЗ Бабайківським ДНЗ
«Барвінок»
Організація освітньої діяльності в
дошкільному навчальному закладі «Барвінок» в 2019-2020
навчальному році здійснювалась відповідно до Законів України «Про освіту», «Про
дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти, Концепції
Національно-патріотичного виховання дітей та молоді, Санітарного регламенту для дошкільних навчальних
закладів, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров’я України від
24.03.2016 № 234, Наказу Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015
№446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину
у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності»,
інструктивно-методичного листа Міністерства освіти і науки України від
13.06.2018 №1/9-386 «Щодо особливостей організації діяльності закладів
дошкільної освіти в 2018/2019 навчальному році» та інших
нормативно-правових актів.
В основу планування роботи закладу
було покладено принципи актуальності, наступності, перспективності, системності
заходів, що сприяло реалізації поставлених освітніх завдань, підвищенню якості
навчально-виховного процесу в ДНЗ. Навчально-виховний процес здійснювався
за комплексною програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»
та парціальними програмами
- «Грайлик», програма з організації театралізованої
діяльності в дошкільному навчальному закладі (авт.: Березіна О. М., Гніровська
О. З., Линник
Т. А.);
- «Радість творчості», програма
художньо-естетичного розвитку дітей раннього та дошкільного віку (авт.: Борщ Р.
М., Самойлик Д. В.);
- «Англійська мова
для дітей дошкільного віку», програма для дітей старшого дошкільного віку,
методичні рекомендації (авт.: Інна Кулікова, Тетяна Шкваріна. ).
-«Цікаві
шашки» програма для дітей старшого дошкільного віку.
-«Мудрі
шахи» програма для дітей старшого дошкільного віку.
Варіативна складова Базового компонента
реалізовується за чинними парціальними програмами з освітніх ліній «Іноземна
мова», та «Петриківський розпис» з урахуванням потреб розвитку дітей та
побажань батьків чи осіб, які їх замінюють. В дошкільному закладі працюють
гуртки англійської мови (Мандрика Н,О.), та Петриківський розпис.( Лоза Л.О.)
Реалізація варіативної частини забезпечується парціальними програмами.
Протягом 2019-2020 н.р. педагогічний
колектив дошкільного закладу працював над реалізацією проблемної теми
«Розвиток креативного мовлення одна із важливих завдань словесної творчості».
Пріоритетними завданнями роботи закладу визначені:
1.Працювати над обласним
науково-методичним проектом «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського
суспільства» на V
(Підсумковий) етапі.
2.Продовжувати роботу щодо виховання у
дошкільників високої національно-патріотичного свідомості шляхом формування
емоційно-ціннісного ставлення до природи рідного краю.
3. Впровадження нових сучасних форм і методів
співпраці з родинами вихованців, які сприятимуть формуванню активної
батьківської позиції для досягнення позитивних результатів у питаннях розвитку,
виховання та навчання дітей дошкільного віку.
4.Сприяти формуванню у дошкільників
моральних знань, суджень, моральних потреб, що мотивують до дотримання
моральних норм та протидії їх порушенню.
5.Впровадження сучасних
підходів до логіко-математичного розвитку дошкільників в процесі
розумово-пізнавальної діяльності.
6.Впроваджувати інноваційні технології, як засіб оптимізації спільної
фізкультурно-оздоровчої роботи ДНЗ .
7.Активізувати впровадження нових форм, методів
художньо-естетичного виховання дошкільників, створити в ДНЗ відповідне
розвивальне середовище.
8.Забезпечити наступність у роботі закладу
та початкової школи в умовах використання основних засад концепції «Нова
українська школа»
У
річному плані роботи дошкільного навчального закладу були передбачені різні
дієві форми роботи з педагогічними кадрами. Актуальні питання підвищення
фахової майстерності педагогів обговорювалися на нарадах при завідувачі,
семінарах-практикумах, під час проведення групових та індивідуальних
консультацій для вихователів. Також педагоги дошкільного закладу значно підвищили
свій професійний рівень, відвідавши протягом року районні методичні об’єднання,
які були проведені на базі дошкільних закладів району. За цей проміжок часу
було максимально активізовано діяльність педагогів, створено необхідні умови
для їх творчих пошуків, безперервного вдосконалення фахової майстерності.
Організовуючи навчальну діяльність вихователі систематично використовували
творчі ігри, поєднували вербальні, наочні, практичні методи.
Кількісний та якісний аналіз цих заходів показав, що всі вони мали науково-методичний
та пізнавальний характер і були спрямовані на усунення недоліків,
виявлених в
2018-2019 н.р.
Аналіз освітнього процесу та спостереження
за діяльність педагогів та дітей показують, що вихователі ДНЗ мають достатні
навички спілкування з дітьми, а також необхідні теоретичні та практичні знання
з реалізації програмових завдань. Про це свідчать результати вивчень, які заслуховувались
на педагогічних годинах, а комплексної та тематичних на педагогічних радах. Рекомендації, які були
надані в ході перевірок вчасно виконувались.
В дошкільному
навчальному закладі функціонує музичний та спортивний зали. Зали та групові
приміщення утримуються в належному стані, забезпечені необхідними меблями
та м’яким інвентарем. Спортивний зал має все необхідне обладнання, дрібний
інвентар, атрибути до рухливих ігор. Музичний зал має необхідні музичні
інструменти, гарне естетичне оформлення. Педагоги постійно піклуються
естетичним станом груп та залів.
Разом з тим
обладнання спортивного та музичного залів, групових приміщень потребує
подальшого поповнення відповідно до Типового переліку обов’язкового
обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок у дошкільному навчальному
закладі.
Навчально–виховний
процес у групах дошкільного закладу здійснюється відповідно до програми
розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля». Групові приміщення
забезпечені необхідним педагогічним обладнанням та дидактичним матеріалом
відповідно до вимог програми. У вікових групах створено ігрові зони,
національні куточки, куточки природи, книги, самостійної діяльності, зони
сюжетних ігор. Педагогами кожної групи накопичено та систематизовано весь
дидактичний (демонстраційний та роздавальний), наочний матеріали для
організацій навчально – виховного процесу з дітьми відповідного дошкільного
віку. Кожна вікова група має достатньо дидактичного матеріалу та методичних
посібників для здійснення педагогічного процесу та користується матеріалами
методичного кабінету.
Правильно організоване
предметно-розвивальне середовище, належна матеріальна база, створення умов для
повноцінного, своєчасного та всебічного розвитку є пріоритетними у роботі всіх
підрозділів дошкільного закладу. Слід зазначити, що виходячи із вище зазначених
завдань, всі працівники прагнуть зробити дитячі осередки привабливими та
безпечними, педагогічно-доцільними, функціональними та затишними. Як
результат, за рахунок виділених коштів відділом освіти Царичанської селищної
ради проведений:
- поточний ремонт групових та
туалетної кімнати для дітей;
- поточний ремонт підлоги коридорів
будівлі;
- поточний ремонт харчоблоку;
- частковий ремонт павільйонів;
- облаштовано новими меблями кабінет
медичний;
- проведена заміна піску .
Вихователі,
співпрацюючи з вчителями, планували підготовчі заняття за тематичними
блоками, закріплюючи навчальний матеріал, що забезпечило достатній рівень
проходження адаптації дітей до шкільного життя та якісне засвоєння
програмового матеріалу.
Основним пріоритетним
завданням для педколективу є навчання виховання дітей 5-років, їх повноцінне
фізичне, психічне здоров’я, належна підготовка до навчання в школі. За
результатами діагностики проведеної спільно з вчителями з 16 дітей мають:
Високий
рівень--------------2дитина – 12,5%
Достатній рівень
---------- 4дітей – 25%
Середній рівень
------------9 дітей – 56,25%
Низький
рівень_________ 1дітей -
6,25%
У закладі створено
оптимальні умови для харчування дітей. Харчоблок та допоміжні приміщення
відповідають санітарно-гігієнічним нормам. Харчоблок забезпечено повністю кухонним
та технологічним інвентарем. Закуплено та встановлено електричну плиту
. Харчоблок працює в належному режимі, відповідно до графіка
роботи. У 2020 році проведено
його косметичний ремонт. Забезпечене холодне та гаряче водопостачання.
Харчування дітей у
закладі проводиться відповідно до Інструкції з організації харчування дітей у
дошкільних навчальних закладах № 298/227 від 17.04.2006 зі змінами і
доповненнями. Найважливішою умовою правильної організації харчування дітей є
суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог до харчоблоку та процесу
приготування і зберігання їжі. З метою профілактики кишкових захворювань
працівники суворо дотримуються встановлених вимог до технологічної обробки
продуктів, правил особистої гігієни. Результатом є відсутність зафіксованих
випадків отруєнь і кишкових захворювань дітей та відсутність зауважень з боку
СЕС. Харчування здійснюється за кошти відділу
освіти Царичанської селищної ради – 60%, батьків – 40% і
складає 40 гривень за 1
день.
Виконання
норм харчування:
Хліб-100%,
борошно-100%, крупи-100%, картопля-100%, овочі-80%,фрукти
сушені-70%,кондитерські вироби-100%, цукор -100%, масло вершкове-100%,
олія-100%, яйця-85%, молоко кисломолочні продукти-45%, сир
кисломолочний-55%, сир твердий- 100%, сметана-70%, м'ясо
м’ясопродукти-100%, риба рибопродукти-100%.
Завідувачем ведеться
чіткий контроль за організацію харчування дітей в закладі. На різні пори року в
закладі складається перспективне двотижневе меню, складається щоденне
меню-розкладка, яка розміщується в харчоблоці та вивішується меню для
ознайомлення батьківською громадськістю. Набір продуктів збалансований, в меню
дітей є м’ясо, риба, молочні продукти, твердий сир, соки, овочів.
Продукти харчування, які надходять в дошкільний заклад, зберігаються у спеціальних
приміщеннях. На всі продукти, які надходять по заявці-замовленню наявні
сертифікати якості.
Контроль за якістю
приготування їжі проводиться щоденно, про що свідчать записи у книгах бракеражу
готової продукції. Щоденно виставляються добові проби. Відповідальність за
якість та зберігання продуктів несе завгосп, медсестра.
Безкоштовно харчуються діти пільгових
категорій:
· батьки яких
приймали участь у антитерористичній операції;
· з
малозабезпечених сімей;
· з
багатодітних сімей (50 % від вартості харчування).
Відповідно до плану
роботи в закладі музичними керівниками розроблено план проведення свят та
розваг у кожній віковій групі. Тематика і зміст заходів відповідають сезонності
у природі. До зазначених свят виготовляються атрибути, готуються костюми та
розробляються сценарії
В дошкільному закладі
проводяться спортивно-масові заходи, в яких брали участь діти і батьки. В
кожній групі щомісяця проводиться День здоров’я. У закладі постійно проводяться
загартовувальні процедури (повітряні), на заняттях з фізичної культури, під час
прогулянок підтримується рухова активність дітей; проводяться дні здоров'я,
розваги, у навчальні заняття вводяться фізкультхвилинки.
Створено сайт
дошкільного закладу, проводиться робота щодо його поповнення Проведено роботу
щодо впровадження програми «Курс: дошкілля» створено електронну адресу закладу.
Діяльність закладу
висвітлюється на сторінках сайту
дошкільного закладу
Скарг громадян
щодо діяльності закладу до його керівника не надходило.
У закладі забезпечено
належну роботу з охорони праці та дотримання санітарно – гігієнічних норм.
Працівники дошкільного навчального закладу з ними ознайомлені. У закладі
видаються накази щодо організації охорони праці, щодо дотримання техніки
безпеки під час проведення новорічних свят, при організації екскурсій, про
посилення протипожежного захисту в осінньо – зимовий період. У ДНЗ затверджено
посадові інструкції відповідальних працівників за організацію роботи з питань
охорони праці та проведена реєстрація їх у відповідних журналах. Розроблені
інструкції з охорони праці , затверджені наказом №3 від 12.01.2020, проведено записи у відповідних
журналах. У закладі згідно з чинними інструкціями ведеться журнал вступного
інструктажу та інших інструктажів з охорони праці. Проведено перевірки контурів
заземлення електроустановок та опору ізоляції, складено відповідний акт. Заклад
забезпечений засобами пожежогасіння, проведено заміну старих вогнегасників,
складено плани – схеми евакуацій дітей та працівників на випадок пожежі. Шляхи
евакуації та аварійні виходи облаштовані належним чином.
У закладі випадків
травматизму дітей у 2019-2020 навчальному році не було.
Робота
педагогічних працівників з батьками несе просвітницьких характер і спрямована
на розширення й поглиблення знань, уявлень, розумінь членами родини про сучасні
освітні завдання розвитку особистості дитини – дошкільника, підготовку її до
життя, подальшого навчання в школі.
Позитивним
є те, що вихователі співробітництво з родинами вихованців не обмежують якісним
виконанням їхнього соціального замовлення щодо нагляду, виховання та навчання
дітей. Головним чином у співпраці з кожною сім’єю стало як необхідне допомогти
батькам зрозуміти і сприйняти сучасні гуманістичні ідеї та орієнтири, які
ґрунтуються на повазі до особистості дитини, розвитку її в процесі
навчально-виховної діяльності.
Особливу роль у
роботі з родинами вихованців відіграють батьки, вони допомагали в освітньо-виховній і в господарчій роботі. Батьки
підтримували, розуміли, всі свої заходи спрямовуємо на поліпшення умов
перебування дітей у закладі.Члени родин залучають до участі в підготовці та
проведенні ранків, тематичних виставок – консультацій, «днів відкритих дверей»,
відкритих занять, конференцій з обміну досвідом родинного виховання.
Усі
означені форми роботи між членами родин та педагогами покликані активізувати,
педагогічний всеобуч, загальна мета якого – підвищити педагогічну та
психологічну освіту дорослих, сприяти грамотному застосуванню ними знань у шпарині сімейного виховання.
Протягом навчального року колектив ДНЗ працював у тісному контакті з
батьками. Нажаль вихователі недостатньо
уваги приділяють у проводилися батьківських зборів залученню малоактивних батьків до
участі в різного роду заходів організованих в дошкільному закладі.
З метою підвищення теоретичного рівня та
фахової підготовки педагогів була проведена підписка на періодичні видання:
«Дошкільне виховання» яке шляхом самоосвіти вихователі опрацьовували протягом
навчального року.
Значна
увага приділялась збереженню та зміцненню матеріальної бази, благоустрою
території. Завдяки благодійній допомозі ФГ «Дніпро» було виконані
ремонтні роботи воріт ДНЗ,
Були оновлені клумби
кожної групи, атрибути для
рухливих ігор, спортивна зала. Підводячи підсумки минулого навчального
року можна стверджувати, що робота з дітьми велась систематично,
цілеспрямовано, комплексно, з урахуванням вікових можливостей дітей та
відповідно вимог Базової програми.
БАБАЙКІВСЬКИЙ ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
«БАРВІНОК» ЦАРИЧАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
НАКАЗ
с. Бабайківка
06.05.2024
№ 22
Про підсумки освітньої роботи
дошкільного навчального закладу
у 2023-2024 навчальному році
Протягом 2023-2024 навчального року педагогічний колектив ЗДО
«Барвінок» працював в умовах воєнного стану над обласним
науково-методичним проектом «Педагогічні стратегії розвитку
самоефективної особистості в освітньому просторі Нової української
школи» на ІІІ-ому підсумковому етапі.
Особливо актуальними у 2023-2024 н. р. були питання реалізації нової
редакції Базового компонента дошкільної освіти. Реальний стан
освітнього процесу ЗДО с 23.02.2022 року підтверджує необхідність
роботи над організацією безпечного освітнього процесу в умовах
воєнного стану, врахувавши всі можливі ризики Робота педагогічного
колективу була спрямована на розв’язання наступних завдань:
1.Організація безпечного освітнього середовища в закладі
освіти, дотримання алгоритму дій під час оголошення сигналу «повітряна
тривога».
2.Працювати над обласним науково-методичним проектом «Педагогічні
стратегії розвитку самоефективної особистості в освітньому просторі
Нової української школи» на ІІІ-ому підсумковому етапі.
3.Зміцнення здоров'я, фізичного розвитку дошкільника, створюючи
емоційно-позитивний мікроклімат між усіма учасниками
освітньо-виховного процесу та забезпечуючи належний
медико-педагогічний контроль за фізкультурно-оздоровчими заходами.
4.Формування життєвої компетентності дошкільників як гаранту
готовності до Нової української школи засобами трудового виховання.
5. Сюжетно-рольова гра в контексті формування соціальної
компетентності у дітей дошкільного віку, як важливий чинник формування
взаємин в дитячому колективі.
6.Підвищення цифрової грамотності педагогів, впровадження
ІКТ-технологій в освітній процес.
З метою вирішення поставлених завдань протягом року були проведені
засідання педагогічної ради, на яких вивчалися питання: Засідання № 1
Про організацію роботи закладу освіти у 2023-2024 н.р.
1. Інформація про виконання рішень засідання попередньої педагогічної ради
2. Про основні напрямки роботи педколективу на 2023/2024 навчальний рік.
3. Аналіз готовності груп до нового навчального року.
4.Затвердження Освітньої програми ЗДО на 2023/2024нр
5. Обговорення і затвердження річного плану роботи ЗДО на 2023 – 2024 н.р.
6. Алгоритм дій педагогів під час повітряної тривоги
7.Ознайомлення з перспективним планом атестації та проходження
курсової перепідготовки
8. Виконання Стратегії розвитку закладу освіти у 2023/2024 н.р.
9. Реалізація Внутрішньої системи якості освіти в
закладі освіти.
10.Організаційні питання початку навчального року:
- затвердження навчальних програм та посібників для використання в
освітньому процесі;
- затвердження тематики самоосвіти педагогів на поточний навчальний рік;
- затвердження форми планування освітньо-виховної роботи;
- затвердження плану підвищення фахової майстерності педагогічних
працівників, плану атестації працівників та наставництва;
Засідання № 2
Тема: «Сюжетно-рольова гра в контексті формування соціальної
компетентності дітей дошкільного віку»
1.Інформація про виконання рішень попередньої педради
2. Вимоги до організації ігрової діяльності в закладі освіти в умовах
воєнного стану
3. Стан організації роботи з формування соціальної компетентності
дошкільників засобами сюжетно-рольових ігор
4. Умови та способи розвитку сюжетно - рольової гри у дошкільників
5. Скарбничка сюжетно - рольових ігор дітей:
-раннього віку;
-молодшого віку;
-середнього віку;
-старшого віку;
6. Атрибути до сюжетно - рольових ігор
7. Педагогічний турнір
«Гра – господиня освітнього процесу»
Засідання № 3
Тема: «Трудове виховання дошкільників –важлива складова формування
особистості дошкільника»
1. Інформація про виконання рішень попередньої педради
2. Трудове виховання дітей дошкільного віку, як педагогічна проблема сучасності
3. Створення умов та організації трудової діяльності в закладі дошкільної освіти
4. Прийоми керівництва самостійною трудовою діяльністю дітей дошкільного віку
5. «Рослини моєї кімнати»
6. Ігри, що сприяють засвоєнню знань про професії сучасного світу та
професії наших предків
7.Стан роботи з трудового виховання дітей дошкільного віку
Засідання № 4
Підсумки роботи закладу освіти за 2023-2024 н.р.
1. Інформація про виконання рішень попередньої педради
2.Аналіз результатів роботи колективу дошкільного закладу у 2023/2024 н.р.
3.Аналіз соціально-педагогічної та емоційно-вольової готовності
старших дошкільників до навчання в школі
4.Аналіз реалізації Стратегії розвитку закладу освіти, річного плану
роботи закладу, освітньої програми закладу.
5.Підсумки проведення самоаналізу роботи педкадрів за критеріями
оцінювання Внутрішньої системи якості освіти закладу.
6.Визначення пріоритетних напрямів роботи закладу на 2024/2025 н.р.
7. Організація роботи закладу в оздоровчий літній період 2024 року
Були розроблені методичні рекомендації щодо формування та розвитку у
дітей творчих здібностей, якими педагоги постійно керувалися у
навчально-виховній роботі.
Активізувалося впровадження в роботу передових педагогічних
технологій: Вивчати та впроваджувати в практику роботи передовий
досвід педагогів інших регіонів, Продовжувати вивчати та впроваджувати
в практику розвивальну технологію –Теорію розв’язання винахідницьких
завдань (Г.Альтшуллер)
Систематично впроваджувати в навчально-виховний процес нові
прогресивні ідеї та інноваційні технології, педагогічну спадщину
В.О.Сухомлинського, Нетрадиційна методика музичного виховання К.Орфа.
З метою обміну досвідом вихователем Омельченко Л.М. був проведений
колективний перегляд сучасного програмно-методичного забезпечення
ЗДО у сфері ІКТ та можливості його застосування у професійній
діяльності. Питання реалізації науково-методичної проблеми
обговорювалося на засіданнях педагогічної ради, психолого-педагогічних
семінарах: Сучасні підходи до організації фізкультурно – оздоровчої
роботи у ЗДО,..... Інноваційні прийоми та методи фізичного розвитку
дітей з ООП, Активізація рухової активності дітей дошкільного віку
під час занять з фізкультури та музики, Використання ІКТ для
підвищення кваліфікації та власної інформаційної культури..
Аналізувалися питання Виховання сучасного громадянина-патріота
в зростаючих вимогах сьогодення в умовах тематичного контролю,
результати вивчення питань засвідчили, є результативним залучення
дітей до патріотичних свят.
Особлива увага в дошкільному закладі приділялася інноваціям, що
спрямовані на розвиток креативної особистості дошкільників,
впровадження передових педагогічних технологій, реалізації нової
редакції Базового компонента дошкільної освіти.
Атестації педагогічних працівників 2023-2024 навчального року
підлягало 1 педагогічний працівник Омельченко Леся Миколаївна.
Адміністрація закладу детально вивчила систему роботи педагога, яка
атестувалися в поточному навчальному році. Звіт вихователя про роботу
над дидактичною проблемою заслуховувались на засіданнях педагогічних
рад. Рішенням атестаційної комісії ІІ рівня підтверджено
відповідність займаній посаді і присвоєно кваліфікаційну категорію
«спеціаліст вищої категорії» від 05 квітня 2024
За результатами підготовки дітей старшого дошкільного віку до
навчання у школі високий рівень мають дітей 70%, достатній 25%,
середній5%, низький 0%
Підсумовуючи показники освітньої діяльності закладу, слід звернути
увагу на те, що якість навчальних досягнень дітей дошкільного віку
порівняно з попереднім навчальними роком, зросла на 10% і становить
90%.
Поряд з цим, план заходів організації методичної роботи в
дошкільному закладі протягом 2023-2024 навчального року був виконаний
не повністю. Зокрема, не всі заплановані колективні перегляди та
виховні заходи були проведені. Виходячи з вищевказаного,
НАКАЗУЮ:
1.Створити належні умови для здійснення системного підходу до
навчально-методичного забезпечення педагогічного процесу в дошкільному
навчальному закладі у 2024-2025 навчальному році.
Протягом навчального року
2.Поповнити інформаційно-методичну базу ЗДО навчально-виховними
програмами, навчально-методичними та навчально-наочними посібниками,
рекомендованими Міністерством освіти і науки України для використання
в дошкільних навчальних закладах у 2024-2025 навчальному році.
Постійно
3.Поповнити та ефективно використовувати методичний фонд літератури,
аудіо-та відеоматеріалів.
Постійно
4.Гарантувати рівність для кожного працівника щодо повної реалізації
його духовного та інтелектуального педагогічного потенціалу.
Постійно
5.Будувати методичну діяльність ЗДО на принципах доступності,
гуманізму, демократизму і прогностичності роботи з педагогічними
кадрами, безперервності їх фахового вдосконалення.
Постійно
6.Спрямувати методичну роботу ЗДО у 2024-2025 н.р. за такими напрямками:
- Навчально-методичні консультації педагогічних, технічних
працівників, батьків(оссобливу увагу приділити консультаціям що до
безпеки, навчання, виховання, харчування, відпочинку дітей в умовах
воєнного стану)
- Експертна оцінка якості та результативності навчально-виховної
роботи педагогічних працівників до державних освітніх та
освітньо-кваліфікаційних стандартів.
- Удосконалення форм і методів роботи з педагогічними працівниками.
- Виявлення, апробація та впровадження в практику передового
педагогічного досвіду, навчально-методичної літератури, освітніх
педтехнологій.
7.Провести методичні заходи: педагогічні виставки, творчі звіти,
конкурси, диспути, семінари.
Постійно
9. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Директор
Олена КОРЧЕВСЬКА